تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران پنجمین کشور تولید شغل در دنیاست

ایران پنجمین کشور در تولید شغل در دنیاست به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری امشب در نخستین همایش خیّرین اشتغال کشور در مشهد مقدس اظهار داشت: مسئله اشتغال در کشور موضوعی اساسی و عمده است و نسل دهه 70 که سنشان به اشتغال رسیده سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند که اکثرشان باسواد و تحصیل‌کرده هستند و باید برای آنان شغل تامین شود و دولت از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند و اکنون 700 هزار شغل وجود دارد.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه سالانه 500 هزار نفر به بیکاران اضافه می‌شود، عنوان کرد: ایجاد کردن 700 هزار فرصت شغلی سالانه یک رکورد است و ایران پنجمین کشور در تولید شغل در دنیاست، همچنین هنگامی که فضای سیاسی و اجتماعی بر فضای واقعی جامعه سایه می‌اندازد باعث می‌شود صحنه‌ها را سیاه و سفید ببینیم و هم افراد منتقد و هم طرفداران دید ناقص دارند.

وی در ادامه افزود: کشور در گام های اقتصادی، اشتغال، تورم و تولید ناخالص داخلی آمار بسیار خوبی دارد و اگر صادقانه نظر بدهیم یکی از دوره‌های بسیار مثبت اقتصاد کشور را داریم تجربه می‌کنیم زیرا با وجود تحریم‌ها و نیروی جویای کار دستاوردها قابل توجه است.

پورمحمدی با بیان اینکه در برابر تلاش‌های دولت بازخوردها مثبت نیست، گفت: گاهی شاهد بی‌مهری زیاد در فضای نقادانه هستیم و گاهی از مرز انصاف فاصله می‌گیرند اما این امر باعث تحریک دست اندرکاران شده و کار نوآورانه گسترش یافته است.

وزیر دادگستری ادامه داد: ایران در حال جهش است زیرا نسل دانشمند آن زیر 30 سال است و دومین کشور دنیا در فارغ التحصیلی مهندسی است و باید به جوانان و مقاومت مردم تبریک بگوییم، همچنین ایران در حال حاضر در چشم دشمنان بسیار بزرگ است و به همین دلیل نگاه تلخ و بد نسبت به آن دارند.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان خیّر هستند، گفت: کار آفرینان بهترین بندگان خداوند هستند زیرا در حال خدمت به مردم اند و شغل آفرینی از مهم ترین خیرهاست.

پورمحمدی ‌به تشریح آمار رشد کشور پرداخت و افزود: رشد سه ماهه پاییز با نفت 8.9 دهم بوده و نه درصد رشد داشته همچنین در سه ماهه پاییز بدون نفت میزان رشد 6.4 دهم بوده است و آمار 9 ماهه نیز با احتساب نفت 7.2 دهم و بدون نفت 5 بوده است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: آمار رشد در زمینه کشاورزی، خدمات و صنعت به ترتیب 5.7، 5.4 و 9.5 درصد در سال بوده و این آمارها نشان دهنده رشد اقتصادی کاملا مثبت و قوی است، همچنین نرخ تورم همچنان یک رقمی و حدود 8 درصد است.

وی با اشاره به اینکه تراز صادرات 960 میلیون دلار است، خاطر نشان کرد: همه باید کار آفرینی را عبادت بدانیم و مسئولان نیز به حمایت مردم نیاز دارند و با نگاهی که در حال حاضر در وزارت کار وجود دارد آمایش کار آفرینی در کشور اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/ی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران پنجمین کشور تولید شغل در دنیاست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..