تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلایل زایمان زودرس، تاثیر روحیه مادر

انجام فعالیت‌های ورزشی در دوران بارداری را در کاهش استرس مؤثر است.

بر اساس یافته‌های اخیر، زایمان زودرس با مشکلات خانوادگی همچون مشاجره با همسر و مشکلات جسمی و روحی همچون اختلالات جنسی و کم‌خوابی زنان باردار ارتباط دارد. عینی‌پور کارشناس ارشد مامائی دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در خصوص نتایج حاصل از پایان‌نامه خود می‌گوید: زایمان زودرس و وزن کم زمان تولد نوزاد از مشکلات بهداشت عمومی رو به پیشرفت است که هزینه‌های اجتماعی بالای را به همراه دارد؛ به همین دلیل در این تحقیق، ارتباط زایمان زودرس با رویدادهای مختلف زندگی زنان باردار مورد بررسی قرار گرفت. وی درباره نحوه انجام این پژوهش توضیح داد: در این بررسی، زن باردار بین هفته‌های 20 تا 42 حاملگی بدون عوارض حاملگی و بیماری‌های جسمی و روانی مراجعه‌کننده به دو مرکز زایشگاه دولتی ایزدی و الزهرا شهرستان قم مورد مطالعه قرار گرفتند. وی در زمینه نتایج به ‌دست آمده می گوید: یافته‌ها نشان می‌دهد که زایمان زودرس با مشکلات جنسی، مشکلات خانوادگی همچون مشاجره با همسر، تغییر ساعات خواب وزن کم زمان تولد نوزاد و تغییر عادات غذایی مرتبط است. عینی‌پور در پایان این تحقیق خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط معنادار زایمان زودرس با رویدادهای استرس‌زای زندگی پیشنهاد می‌شود، در کلاسهای آموزشی- مشاوره‌ای قبل از بارداری بر اهمیت این رویدادها جهت پیشگیری از عواقب بد حاملگی تاکید و در صورت وقوع آنها در بارداری با آموزش مهارت‌های مقابله‌یی از پیامدهای سوء آن کاسته‌شود.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلایل زایمان زودرس، تاثیر روحیه مادر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..