تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجمع استانی سلامت در استان مازندران تشکیل می‌شود

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر ارتقای شاخص‌های سلامتی در جامعه گفت: برای نخستین بار در کشور مجمع استانی سلامت در استان مازندران تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرهنگ بابا محمودی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران با اشاره به ایجاد این معاونت در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: طب سلامت یکی از موضوعات مهمی بوده که همه آحاد جامعه به آن نیاز دارند.

وی با بیان اینکه دانش و اطلاعات بهداشتی جامعه باید از طریق رسانه‌ها ارتقا یابد، گفت: بیماری‌های تنفسی و گوارشی باید برای در صفوف شلوغ جدی گرفته شود.

این متخصص عفونی با اشاره به اینکه ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها در جامعه به راحتی قابل انتقال هستند، افزود: هپاتیت‌های آ تا ای کبددوست بوده و بسیار باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آب، فاضلاب و سلامت بهداشت را از کودکی تا بزرگسالی ایجاد شود، گفت: شیوع هپاتیت آ باید در جامعه جدی گرفته شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه 25 درصد سلامت مردم به دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط و مابقی به مردم و نهادهای دیگر مرتبط است، افزود: ضرورت تشکیل معاونت اجتماعی سبب توجه بیشتر جامعه به حوزه رسانه می‌باشد.

بابامحمودی با بیان اینکه عوامل اجتماعی، محیطی و ژنتیکی در ارتقا یا کاهش سرانه سلامت جامعه موثر است، تصریح کرد: شورای عالی سلامت به ریاست رئیس جمهور تشکیل که سبب ارتقا شاخص سلامت در جامعه می‌شود.

وی با اعلام اینکه هماهنگ کردن نهادها یکی از دلایل شکل‌گیری معاونت اجتماعی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است، افزود: در مازندران حدود 42 تشکل مردم نهاد وجود دارد که در ارتقا شاخص سلامتی موثر هستند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کمک خیران در احداث فضاهای سلامتی امری موثر بوده است، تصریح کرد: شش هزار خیر سلامت در استان شناسایی که توانستند در حوزه شاخص‌های بهداشتی و درمانی ارتقا یافتند.

وی با اشاره به اینکه مجمع ملی سلامت با حضور رئیس جمهور تشکیل شده است، افزود: امیداریم نخستین استانی باشیم که مجمع استانی سلامت را در هفته سلامت 96 ایجاد کنیم.

بابامحمودی با بیان اینکه در مجمع استانی سلامت مسئولان شهری و شهرستانی فعال تجلیل خواهند شد گفت: مرکز تحقیقاتی بررسی مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت را در مازندران قرار است برای نخستین بار ایجاد کنیم.

وی با اعلام اینکه تعداد خیران حوزه سلامت بسیار زیاد است، افزود: همایش تجلیل از خیران حوزه سلامت را در مازندران برگزار کردیم و قریب به 400 نفر از خیران در این همایش شرکت کردند.

این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ارزش ریالی کمک خیران به حوزه سلامت در چهار سال گذشته بالغ بر 100 میلیارد تومان رسیده است، گفت: مردم در حوزه سلامت گام‌های اساسی صورت دادند.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم کمک خیران در بخش اهدا زمین بوده است، افزود: مرکز جامع کودکان سرطانی شمال کشور توسط خیران در حال احداث است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجمع استانی سلامت در استان مازندران تشکیل می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..