تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشریح عملکرد معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مرکزی

گروه اجتماعی: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خمینی(ره) استان مرکزی، عملکرد این معاونت در سال 95 را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مجید مشهدی میقانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خمینی(ره) استان مرکزی، در نشست خبری که امروز، چهارشنبه 11 اسفندماه در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد گفت: جشن نیکوکاری، جشن ملی است که در تقویم ایرانی‌ها گنجانده شده، این جشن نمادی از هم نوعی و هم دوستی است.

وی در ادامه گفت: کمیته امداد استان در راستای جشن نیکوکاری نشست‌های متعددی با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی، انجمن داروسازان، دندان پزشک‌ها و ریاست دانشگاه علوم پزشکی برگزار کرد که در کنار مشارکت‌های مردمی جامعه پزشکی بتواند کمک‌ها را هدفمند کند.

مشهدی میقانی تصریح کرد:در بحث دانش‌آموزان و حوزه سلامت، کمیته امداد وظیفه رسیدگی دارد، طی مکاتباتی که با شهرستان‌های استان شده به شکل محرمانه نیازهای دانش‌آموزان محروم دسته‌بندی و در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد تا بتوانیم در راستای رفع محرومیت این دانش‌آموزان کمک‌هایی که در مدارس جمع می‌شود برای آنها هزینه شود.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: 110 مددکار در حوزه حمایت و سلامت خانواده مشغول به کار هستند، هر کدام  از این مددکاران به طور میانگین 450 پرونده را دراختیار دارند و  از یک ماه گذشته فعالیت‌ها جهت بررسی پرونده‌ها شروع شده تا بر اساس نیازهای خانواده‌ها، کمک‌های مردمی به صورت هدفمند هزینه شود. 

وی افزود: کمیته امداد استان امسال توانست به 5200 دانش‌آموز کمک‌هایی از قبیل لوازم التحریر و پوشاک ارائه دهد و به 925 دانشجو در خصوص تأمین شهریه کمک کند.

مشهدی میقانی ادامه داد: به 37 هزار خانواده علاوه بر خدماتی که این معاونت ارائه می‌دهد، حقوق، مزایای و مستمری پرداخت شده و نزدیک به 850  خانوار در زمینه  اجاره مسکن از این معاونت به صورت وام، مساعدت گرفته‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه یک هزار و 170 مورد جهیزه دختران تحت پوشش، تحویل شده است گفت: با توجه به اینکه امسال شاهد برودت و افت شدید دما در استان بودیم به 150 خانوار در مناطق محروم شازند بخاری اهدا شد.

وی ادامه داد: این معاونت امسال توانست دو هزار و 870 فقره وام ضروی اعطا کند که علاوه بر آن 20 هزار مددجو را بیمه سلامت و 5 هزار خانوار را با پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانواده، بیمه تأمین اجتماعی کرده است.

مشهدی میقانی در پایان بیان کرد: از سوء تغذیه 1500 کودک زیر 5 سال با اهدای کالای تغذیه جلوگیری شده، در استان 400 بیمار داریم که زیر پوشش کمیته هستند و بیماران صعب‌العلاج نیز از رژیم‌های غذایی متنوعی بهره‌مند شده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشریح عملکرد معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مرکزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..