تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقال آب قطری به شاهرود قانونی است/ مسئولان کارشکنی نکنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا خباز در نشست خبری عصر چهارشنبه خود در فرمانداری ویژه شاهرود درباره آخرین وضعیت آب چشمه ساران قطری، ابراز داشت: درباره دو اختلاف بین استان تهران و سمنان و گلستان و سمنان پیرامون انتقال آب دو نامه به وزارت کشور نوشتم و وقتی درباره آنها ترتیب اثری داده نشد، مجبور به سفر به استان گلستان شدم و در آنجا با تیمی از مدیران کل با استاندار این استان درباره حل این اختلاف به گفتگو نشستیم که متاسفانه این جلسه خروجی خاصی نداشت.

وی افزود: انتقال آب قطری طبق صورت جلسه ای که در گذشته تنظیم شده به اجرای سدی برای تامین آب روستاهای گلستان منوط بوده و سپس این آب انتقال به شاهرود منتقل شود، این سد سال ها است احداث شده اما مسئولان گلستان با بخش دیگر این مصوبه که به نفعشان نیست موافقت نمی کنند.

استاندار سمنان، گفت: نمی شود که آدم بگوید یک جای قرآن را قبول دارم و جای دیگرش را نه، مسلمان آن است که همه جای قرآن را بپذیرد این نمی شود که مسئولان گلستان بگویند ما با بخشی از این مصوبه که در آن ساخت سد قید شده موافق هستیم و با بقیه آن که آب را به شاهرود منتقل می کند موافق نیستیم لذا ما اجرای قانونی این مصوبه را می خواهیم.

خباز بیان داشت: آب قطری پروژه ای ملی است و برای آن ۳۰میلیارد تومان هزینه شده و باید اجرایی شود حتی با این وجود که ابتدا قرار بود سالانه پنج میلیون متر مکعب آب به استان سمنان منتقل شود و بعد، به ۲.۵میلیون متر مکعب کاهش یافت، موافقت کردیم اما دیگر چرا این مصوبه اجرایی نمی شود، به دلیل کارشکنی است.

وی افزود: اگر قرار بود آب منتقل نشود در استان گلستان چرا سد احداث شد؟ لذا این اختلافات رفع نشد و ما مجبور به برگزاری جلسه ای دیگر در وزارت کشور شدیم که در آن جلسه استاندار گلستان حضور نیافت اما نماینده علی آباد بازهم همان حرف های قدیم را زدند و ما گفتیم که باید قانون اجرا شود.

استاندار سمنان همچنین گفت: مردمی کردن کارها در گلستان به معنای این است که روال عقلایی زیر پا گذاشته شود و ما معتقد هستیم که مردمی کردن این مشکلات، نشانه عجز است و به همان می گوید ما چون مشکلات را نتوانستیم مدیریت کنیم، توپ را به زمین مردم انداختیم در عین حال در وزارت کشور بازهم ما عدله قانونی و علمی خود را در این باره ارائه کردیم و بیان داشتیم که این پروژه ای ملی است که متعلق به سال ها پیش است که میلیارد ها تومان پول مملکت در آن خوابیده است.

خباز بیان داشت: ما همچنین این پرسش را مطرح کردیم که این چه کاری است که شما عده ای از مردم خوب آن منطقه را تحریک کردید و جلوی این کار را گرفتید اما ناگفته نماند که دو دستگاه بر علیه آبفای استان سمنان شکایت کردند که نخست منابع طبیعی بود و دیگر منابع طبیعی.

وی افزود: طی صحبت هایی که انجام شد منابع طبیعی از شکایت خود بازگشت اما محیط زیست این کار را نمی کرد لذا ما از طریق خانم ابتکار وارد این موضوع شدیم و مدیرکل استان سمنان کتبا نظر خود را اعلام کردند و اگر این اداره در گلستان، شکایت خود را پس بگیرد پرونده از حالت قضایی خارج می شود و فردا ماموران استان سمنان می توانند بر سر کارها حاضر شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقال آب قطری به شاهرود قانونی است/ مسئولان کارشکنی نکنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..