تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساماندهی دستفروشان به ویژه میوه فروشان سیار

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ اخیرا با تلاش شهرداری و شورای شهر اردبیل در خیابان پیرعبدالملک به سمت تازه میدان اردبیل دستفروشان و میوه فروشان سیاری که هر دوطرف پیاده رو را محلی برای بساط کردن خود قرار داده بودند جمع آوری شده و این محیط به یک فضای آرام برای تردد مردم با هدف خرید میوه و تره بار تبدیل شده است .

آنچه که در این حرکت مناسب چشمگیر به نظر می رسد استقبال خود صاجبان مغازه‌ها در این محدوده از شهر به عنوان پرترددترین نطقه شهری برای خریدهای روزانه مردم است که سبب شده مغازه داران خودشان قدردان حرکت شهرداری اردبیل در جمع آوری بساط میوه فروشی های سیار باشد .

در این زمینه به سراغ رئیس شورای شهر اردبیل رفتیم تا از همت و اراده شورا و شهرداری اردبیل برای مقابله با دستفروشان و انتقال مشاغل مزاحم بپرسیم که در این زمینه اظهار داشت: در اقدامی ضربتی و در کمتر از دو روز سعی کردیم تا در بسیاری از خیابان ها و هسته مرکزی شهر اردبیل بساط دستفروشان را جمع آوری کنیم که در این زمینه خود مغازه داران راغب و حاضر به این کار بودند .

ذکی الله خوشبخت افزود: هر چند برخی از مغازه داران از قبل این فعالیت ها صاحب درآمد بودند که با رایزنی های انجام شده قرار شد ساماندهی میوه فروشان مسیر تازه میدان انجام شود تا محل تردد مردم به سهولت در بهترین شرایط فراهم شود .

وی بیان کرد: در آستانه عید نوروز شهرداری مصمم است تا با ساماندهی دستفروشان و برخی از مشاغل فعال در این ایام در یک بازارچه منظم و مرتب در چند نقطه شهر بستری را فراهم کند تا آن‌ها درآمدهای مناسبی را داشته باشند .

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل نیز در این زمینه به خبرنگار شهرایران گفت: براساس قانون فعالیت های مربوط به حوزه دستفروشان و دوره گردان غیرقانونی است و فعالیت آنها به منظر و سیمای شهری نیز لطمه وارد می کند .

سالار شاکر بیان کرد: عامل اصلی این شرایط نامناسب در فضای شهری بیکاری است که سبب شده مشاغل مزاحم و دستفروشان به اشکال مختلف افزون‌تر شوند و مقابله و برخورد با آنها نیز حواشی متعددی را به همراه دارد .

وی افزود: ما در شورای سوم و چهارم در قالب طرح‌ها و برنامه‌ها مختلف شهرداری را موظف به انتقال مشاغل مزاحم و سر و سامان دادن دوره گردها و دستفروشان کردیم اما این کار در هر مقطع با برخی ضعف‌ها و کاستی‌هایی روبرو بوده است .

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساماندهی دستفروشان به ویژه میوه فروشان سیار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..