تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترامپ: جنگ نمی‌خواهیم/تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کردم/برنامه جدید علیه مهاجران/دستور نابودی داعش را صادر کردم

تاکید ترامپ بر ائتلاف جدایی‌ناپذیر آمریکا با اسرائیل

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه بودجه نظامی آمریکا باید به بزرگترین بودجه تاریخ کشور تبدیل شود، گفت: ما جنگ و درگیری نمی‌خواهیم و به دنبال صلح هستیم.

روز نو :  
رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه بودجه نظامی آمریکا باید به بزرگترین بودجه تاریخ کشور تبدیل شود، گفت: ما جنگ و درگیری نمی‌خواهیم و به دنبال صلح هستیم.

دونالد ترامپ در نخستین سخنرانی خود در کنگره آمریکا گفت: ما جنگ و درگیری نمی خواهیم و به دنبال صلح هستیم.
 
به گزارش روز نو؛ رئیس جمهور آمریکا گفت: کار من نمایندگی همه دنیا نیست بلکه نمایندگی آمریکاست. ما به جای دفاع از مرزهای کشور خود از مرزهای کشورهای دیگر دفاع کرده‌ایم و در این حال مرزهای خود را برای هر فردی که می خواسته است از آن عبور کند، باز گذاشته‌ایم، این در حالی است که مواد مخدر به مقدار قابل توجهی وارد کشور ما شده است. وی مدعی شد، تحریمهایی جدید ضد افراد و شرکت هایی که از برنامه موشکی بالستیک ایران حمایت می کنند؛ وضع کرده‌ام.
 

 
با کشورهای اسلامی هم‌پیمان علیه داعش همکاری می‌کنیم
 
رئیس جمهوری آمریکا در جریان نخستین خطابه خود در کنگره ‌آمریکا با اشاره به "فصلی جدید برای سرافرازی و احیای روحیه آمریکایی" خواستار اقدامات اصلاحی برای سیستم خدمات درمانی شد و بر افزایش هزینه‌های نظامی این کشور و همکاری با کشورهای اسلامی هم‌پیمان خود برای مقابله با داعش تاکید کرد.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که زمان برای فکر کردن به مسائل پیش پا افتاده و کوچک سپری شده است. اگرچه او باز هم برای توصیف تهدیدها از سوی داعش از لحنی شدید استفاده کرد و علیه ورود "بدون کنترل و بی‌ملاحظه" مهاجران و آوارگان از "کشورهایی که با گروه‌های افراطی در ارتباط هستند"، هشدار داد. رئیس‌جمهوری آمریکا هم‌چنین از تصمیم خود برای همکاری با کشورهای مسلمان هم‌پیمان به منظور نابودی داعش خبر داد.
 
ترامپ در این سخنان گفت که "بازگشت دوباره خوشبینی رویاهای غیرممکن را دوباره در دسترس ما قرار داده است" و باعث گشایش "فصل تازه‌ای در عظمت آمریکا شده است."
 
وی هم‌چنین خرابکارهای اخیر در قبرستان‌های یهودیان و قتل یک هندی در ایالت کانزاس را که ظاهرا با انگیزه نژادی یا نفرت از بیگانگان انجام شد، محکوم کرد.
 
ترامپ گفت هرچند آمریکا از نظر سیاسی دچار دودستگی است اما "در محکوم کردن نفرت و شرارت در همه شکل‌های زشت آن متحد است."
 
رئیس جمهوری آمریکا هم‌چنین بر "درستی" تصمیم خود برای خروج از پیمان تجاری ترانس-پاسیفیک و دستور شروع کار بروی دیواری در مرز مکزیک تاکید کرد.
 
دفاع ترامپ از افزایش بودجه دفاعی
 
مسائل اصلی در سخنرانی ترامپ درباره امور اقتصادی و داخلی بود که در کمپین انتخاباتی خود نیز به آنها اشاره کرد. پیام ترامپ درباره امنیت ملی نیز بیشتر برای افزایش هزینه‌های دفاعی و اقداماتی برای حفاظت از کشور در مقابل تروریسم و افراط گرایان بود.
 
ترامپ تصریح کرد:  بودجه‌ وزارت دفاع را که در زمینه احیای ارتش و افزایش هزینه‌های نظامی است به کنگره خواهم فرستاد. در بودجه در نظر گرفته شده منابع مالی نیروهای مسلح و پرداخت غرامت به کهنه‌سربازان افزایش می‌یابد.
 
ترامپ با درخواست برای افزایش تاریخی هزینه‌های نظامی گفت: آمریکا شش تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده در حالی زیرساخت‌های ما متزلزل است.
 
ترامپ عملیات آمریکا در یمن را موفقیت آمیز خواند
 
ترامپ در ادامه اظهار داشت:‌ عملیات ما علیه القاعده در یمن موفقیت آمیز بود و ما توانستیم به اطلاعاتی مهم درباره این گروه دست یابیم.
 
مواضع ترامپ درباره مهاجرت
 
پیام کلی ترامپ درباره مهاجرت که یکی از مسائل مورد بحثش در کمپین انتخاباتی بود به طرز غیرمنتظره‌ای پیچیده بود.
 
او گفت که بر این باور است اصلاحات مثبت و واقعی در زمینه مهاجرت امکان پذیر است و پیشتر هم گفته بود که آماده پذیرش قانونی است که می‌تواند راهی را برای یک وضعیت قانونی برای چند میلیون تن از افرادی که در داخل کشور به صورت غیرقانونی زندگی می‌کنند، فراهم آورد.
 
رئیس جمهوری آمریکا در جریان خطابه یک ساعته خود در کنگره از اقدامات اولیه خود دفاع کرد و انجام اقدامات نادرست را رد کرد. وی به دستورکار پوپولیستی خود در متمرکز شدن بر وادار ساختن کمپانی‌ها برای فعالیت در داخل آمریکا و استفاده از نیروی کار داخلی اشاره کرد.
 
مخالفت دوباره ترامپ با قانون بهداشت و درمان اوباما
 
یکی از موارد مورد بحث از زمان انتخاب ترامپ و روی کار آمدنش در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ مساله "قانون بهداشت و درمان" است که در زمان اوباما،‌ رئیس جمهوری سابق این کشور امضا شد. ترامپ پیشنهاد داده که آمریکایی‌ها از ملزومات قانون کنونی که تمامی آنها باید پوشش بیمه‌ای داشته باشند، خلاص شوند. وی گفته که مجبور کردن تمامی آمریکایی‌ها برای خرید این بیمه سلامت تایید شده توسط دولت هرگز راه حل درستی برای آمریکا نیست.
 
ترامپ همچنین به کنگره تاکید کرد تا بسته مالی برای امور زیرساختی که یک تریلیون دلار است و از طریق سرمایه‌های خصوصی و عمومی تامین می‌شود را تصویب کند.
 
وی ادامه داد: زمان آن رسیده تا برنامه جدیدی برای احیای کشور در نظر گرفته شود.
 
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه خطابه خود به انتقادهای اخیر از جوامع یهودی و تیراندازی مرگبار در کانزاس پرداخت.
 
حمایت ترامپ از استراتژی ضد تروریسم
 
رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه تصریح کرد:‌ من از وزارت دفاع خواستم طرحی برای نابودی داعش اجرا کند و ما با هم‌پیمانانمان علیه این دشمن همکاری خواهیم کرد به ویژه دوستان و هم‌پیمانان خود در جهان اسلام.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ وظیفه ما دفاع از شهروندان آمریکایی و حمایت از کشور  است. ما تدابیر جدی برای حمایت ملت آمریکا در برابر تروریسم رادیکالی در نظر می‌گیریم.
 
ترامپ خاطرنشان کرد، طبق بیانیه‌های ارائه شده از سوی وزارت دفاع اکثر محکومین جرایم تروریستی از زمان حملات 11 سپتامبر از خارج از کشور ما هستند. ما شاهد حملاتی در داخل از بوستن تا مرکز تجارت جهانی بودیم.
 
وی افزود: ما در فرانسه، بلژیک، آلمان و سراسر جهان شاهد حملات تروریستی بوده‌ایم.
 
رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد: نمی‌توان به تروریسم اجازه داد در داخل آمریکا شکل بگیرد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم تا آمریکا فضایی مناسب برای افراط‌گراها باشد.
 
ترامپ گفت:‌ از این رو به وزارت دفاع دستور دادم تا طرحی برای نابودی داعش در نظر بگیرد.
 
دونالد ترامپ همچنین در سخنرانی خود در کنگره آمریکا بار دیگر بر حمایت این کشور از ائتلاف امنیتی باثبات در سراسر جهان تاکید کرد، اما گفت که دوستان و شرکای اروپایی، خاورمیانه و همچنین اقیانوسیه ایالات متحده باید در هزینه‌های این تامین امنیت به صورت عادلانه شریک باشند.
 
وی ادامه داد: من انتظار دارم کشورهایی که آمریکا به آنها کمک می‌کند در تامین هزینه‌های مرتبط با امنیت خودشان با ایالات متحده شریک باشند.
 
ترامپ افزود: سیاست‌های خارجی ما درباره همکاری تقویت شده مستقیم و معنادار است و این رهبری آمریکا بر مبنای منافع امنیتی حساسی است که ما با متحدان در سراسر جهان آن را به اشتراک می‌گذاریم.
 
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به متحدان خود در ناتو تاکید کرد که به تعهدات آمریکا در قبال این ائتلاف و کشورهای عضو پایبند می‌ماند اما به مساله نگران کننده مشترک در میان کشورهای اروپایی که همان روسیه و اقدامات این کشور در کشورهای منطقه است، اشاره‌ای نکرد.
 
ترامپ ادامه داد: ما کاملا از ناتو دفاع می‌کنیم اما شرکای ما باید به تعهدات مالی خود پایبند بمانند.
 
براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، برخی منتقدان ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و وی را به عدم به رسمیت شناختن اقدامات برای از میان برداشتن بحران‌ها در خاورمیانه، اوکراین و جنوب آسیا متهم کرده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترامپ: جنگ نمی‌خواهیم/تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کردم/برنامه جدید علیه مهاجران/دستور نابودی داعش را صادر کردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..