تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائم پره اکلامپسی در بارداری چیست؟

فشار خون بالایی که برای اولین بار در دوران بارداری تشخیص داده می شود و می تواند به صورت خالص و یا همراه با دفع پروتئین در حاملگی دیده شود، پره اکلامپسی گفته می‌شود.
دکتر نسرین جلیلیان متخصص زنان و زایمان با بیان این مطلب گفت: پره اکلامپسی فقط یک فشار خون ساده نیست، بکله مسمومیت حاملگی است که تمام ارگانها از جمله کلیه، چشم، کبد، قلب و حتی تک تک عروق را درگیر می‌کند.
وی با اشاره به پره اکلامپسی به عنوان یکی از سه عامل مرگ و میر مادران، شیوع پره اکلامپسی خاص در جهان را بین 1 تا 10 درصد و شیوع پره اکلامپسی شدید را بین 3 تا 5درصد اعلام کرد.
جلیلیان اظهار داشت: علت ایجاد پره اکلامپسی مشخص نیست، ولی اسپاسم یا اختلالات در مکانیزم عروقی در بروز آن تاثیر گذار هستند.
وی فشار خون بالا و اضافه وزن غیر طبیعی را مهمترین علائم وجود پره اکلامپسی در زنان حامله ذکر کرد و گفت: زنان حامله بطور طبیعی بعد از هفته بیستم حاملگی حداکثر هفته‌ای 450 گرم اضافه وزن دارند، ولی در افراد مبتلا به پره اکلامپسی این میزان به مرز یک کیلو اضافه وزن در هفته نیز رسیده و زنگ خطری به حساب می‌آید.
این متخصص زنان و زایمان، مراقبت‌های دوران حاملگی را مخصوصا برای افراد مبتلا به پره اکلامپسی بسیار حایز اهمیت خواند و افزود: چنانچه از بیمار پره اکلامپسی مراقبت صحیحی نشود عوارض جنینی و مادری را به وجود خواهد آورد.
وی بزرگ شدن و نارسایی قلب، اختلالات و عوارض مغزی و نارسایی‌های کلیوی را از عوارض مادری و کم شدن مایع اطراف جنین، کوچک شدن جفت و کم شدن رشد بچه را از عوارض جنینی پره اکلامپسی دانست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائم پره اکلامپسی در بارداری چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..