تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شایع‌ترین علت مرگ ایرانیان از زبان وزیر بهداشت

به گزارش «شیعه نیوز»، سید حسن هاشمی در نهمین کنگره بین‌المللی سکته مغزی با اشاره به اینکه در دولت کنونی ارتباط بین انجمن‌ها با وزارت بهداشت بسیار تغییر کرده و پررنگ شده است افزود: در 30 سال گذشته این رابطه پدر و فرزندی وجود نداشت در حالی که اکنون این مساله صورت گرفته است.

وی افزود: سیاست‌زدگی، عدم کار تیمی، فرقه‌گرایی، منفعت‌طلبی، خودمحوری و خودبینی سبب شده بود که همکاری و ارتباط تنگاتنگ میان وزارت بهداشت و انجمن‌ها به ویژه انجمن سکته مغزی ایجاد نشود ولی اکنون هر دو طرف از زبان تعامل و فکر قدم برداشته و هدفشان رساندن  استانداردهای بهداشتی به استانداردهای منطقه‌ای در حوزه سکته مغزی است که ای کاش می‌شد بگوییم استاندارد جهانی را نزدیک شده‌ایم.

هاشمی افزود: امیدواریم در بقیه موارد هم بتوانیم موفق شویم و به جای حاشیه‌پردازی به فلسفه وجود کمک به مردم و سلامت آنها توجه شود. در این زمینه انجمن قلب هم همکاری‌های مناسبی داشته که نتایج موثری را به همراه داشته است.

وی با ا شاره به اینکه اکنون 55 بیمارستان مجهز به بخش‌های ویژه سکته مغزی شده‌اند گفت: امیدواریم این مساله فقط عدد نباشد و بتوانیم خدمات را در عمل شاهد باشیم.

هاشمی اضافه کرد: شایع‌ترین علت مرگ ایرانیان برخلاف 50 سال قبل بیماری‌های غیرواگیر بوده و می‌توان گفت تا 85 درصد علت مرگ مردم بیماری‌های غیرواگیر است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 35 میلیون نفر در دنیا به دلیل بیماری‌های غیرواگیر به صورت سالانه فوت می‌کنند افزود: مهمترین عوامل خطر در بیماری‌های غیرواگیر کم تحرکی،‌استعمال دخانیات و مصرف الکل است؛ همچنین نوع تغذیه و سبک زندگی سالم نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در این دولت کارهای ارزشمندی انجام شده و شبکه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر را بازطراحجی کرده‌ایم گفت: این شبکه قبل از دولت آقای روحانی شکل گرفته و ثمره تلاش سال‌های 53 است که در آن زمان هموطنان در اذربایجان غربی بهورز را تعریف کرده و مراقبین سلامت را برای روستائیان در نظر گرفتند.

وزیر بهداشت با  اشاره به اینکه اکنون 18 هزار خانه بهداشت در کشور داریم افزود: یکی از مشکلات کنونی این بوده که قبل از انقلاب 75 درصد جمعیت روستایی بود ولی اکنون 70 درصد جمعیت در مناطق شهری و حاشیه شهری است.

هاشمی در ادامه گفت: هر 3 تا 5 خانه بهداشت یک پایگاه بهداشتی را تشکیل داده و هر چند پایگاه بهداشتی مرکز جامع خدمات و پس از آن مجموع این مراکز کلینیک‌های ویژه و پس از آن بیمارستان‌ها را شامل می‌شود ،‌همچنین پرونده سلامت برای 65 میلیون نفر ثبت شده و انشاءالله تلاش می‌کنیم باقیمانده افراد نیز از این پرونده بهره‌مند شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سند ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تدوین و تصویب شده است گفت: دستگاه‌های زیادی همچون صدا و سیما، استانداری‌ها ، مراکز آموزشی و ... در اجرای این سند سهیم هستند و با همکاری دستگاه‌ها می‌توان شاهد کاهش بیماری‌های غیرواگیر در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: می‌توان امیدوار بود که طی سال‌های آینده به ویژه 5 تا 10 سال بعد از طریق این شبکه البته اگر دولت و مجلس آینده همت کنند شاهد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر باشیم.

هاشمی گفت: براساس سند پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر طی یک بازه زمانی مشخص باید 25 درصد خطر بیماری‌های غیرواگیر کاهش یابد و میزان تحرک بدنی بیشتر شود. به طوری که اکنون بیش از 90د رصد مردم تحرک بدنی ندارند و این فاکتور خطر باید 20 درصد کمتر شود.

وزیر بهداشت بیان داشت: همچنین براساس این سند کاهش مصرف الکل 10 درصد و کاهش مصرف نمک نیز باید 30 کاهش یابد. همچنین داروهای مناسب را با فناوری‌های نوین تولید کرده و رایگان در اختیار کسانی بگذاریم که ریسک بیشتری در زمینه ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شایع‌ترین علت مرگ ایرانیان از زبان وزیر بهداشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..