تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنامه‌ای برای گرانی «اینترنت» نداریم

واعظی گفت: پلیس فتا، وزارت اطلاعات، دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و قوه قضائیه با تخلفات سایت‌ها و کانال‌ها در ایام انتخابات برخورد می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره برخورد با فعالیت کانال‌های نامناسب در شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات، گفت: این کانال‌ها در دو بخش فعالیت می‌کنند. یک بخش جرائم مرتکب می‌شوند که فرقی میان زمان انتخابات و زمان عادی ندارد که با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: پلیس فتا، وزارت اطلاعات، دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و همچنین قوه قضائیه با تخلفات این‌گونه سایت‌ها و کانال‌ها برخورد می‌کنند و ما هم با آنها همراه هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بخش دوم، سایت‌ها و کانال‌های غیراخلاقی هستند که درباره آنها نیز در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با حضور نمایندگان بخش‌ها و دستگاه‌های متخلف بخورد می‌شود.

واعظی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مسئله‌ای درباره انتخابات در فضای مجازی نداریم، افزود: ما همواره دنبال این هستیم که فضای مجازی فضای سالمی باشد و با توجه به اینکه سیاست دولت دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است، مردم باید بتوانند برای اطلاع‌رسانی از این فرصت‌ها استفاده کنند.

وی درباره رد طرح افزایش تعرفه اینترنت در مجلس نیز گفت: ما دنبال افزایش تعرفه‌ها نبودیم. باید در این زمینه اعلام شود که دولت قصدی در این خصوص نداشت و بنا نداریم تعرفه‌های تلفن همراه و ثابت را در سال 96 گران کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: این‌گونه مطرح شده بود که دولت می‌خواهد اینترنت را گران کند و مجلس مانع از این طرح شد، اما دولت به هیچ‌وجه در لایحه بودجه تعرفه‌ اینترنت را گران نکرده بود، هر چند پیشنهاد این طرح از داخل مجلس و از سوی خود نمایندگان بود که ما نیز مخالف این افزایش بودیم و در مجلس نیز نهایتا با مخالفت روبرو شد.

واعظی درباره فعالیت شرکت‌های خدماتی در فضای مجازی مانند اسنپ، تصریح کرد: باید به این واقعیت توجه کرد که در جهان بر بستر فضای مجازی و الکترونیک مشاغل دانش محور ایجاد می‌شود و این موضوع در کشورمان نیز محقق شده است.

وی با بیان اینکه این مشاغل تنها در حوزه اتومبیل فعالیت نمی‌کنند، گفت: در زمینه فعالیت‌هایی مانند مسکن نیز فعالیت آنها شروع خواهد شد، البته ما جلسات متعددی برگزار کردیم و از سوی وزرای مختلف شاهد همکاری خوبی بودیم. در این جلسات فعالان حوزه‌های کسب و کار نوین نظراتی داشتند که دیدگاه‌های خوبی بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: برخی از مصوبات آئین‌نامه‌ها و قوانین ما مربوط به مشاغل سنتی است که باید آنها را اصلاح کنیم. مهم این است که با ایجاد مشاغل دانش‌محور مشاغل سنتی خدشه‌دار و بیکار نشوند، البته وظیفه دولت است که از کسب و کار نوین نیز حمایت کند، اما باید تلاش کند مشاغل سنتی نیز تعطیل نشوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنامه‌ای برای گرانی «اینترنت» نداریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..