تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر

برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان بوشهر امروز آغاز شد.

آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهربه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، از یازدهم تا شانزدهم اسفند در استان بوشهر هفته قرآن و عترت نام گذاری شده و آیین آغاز برنامه‌های این هفته، امروز با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر برگزار شد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: قرآن کتاب مهربانی و شفا و رحمت است و اگر جامعه‌ای به آموزه‌های این کتاب آسمانی عمل کند، انحراف نخواهد داشت.

سید هادی حسینی افزود: با تمسک به قرآن و فرهنگ قرآنی، می‌توانیم مبشرین خوبی برای نشر قرآن در جهان اسلام باشیم.

وی بیان کرد: با وجود این‌که در سال 95 کمترین اعتبار دولتی را در بخش قرآنی دریافت کردیم، اما موفق شدیم با تکیه بر توان همکاران، مردم و مسوولان برنامه‌هایمان را اجرا کنیم

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سخنانش، این وزارتخانه را محل تضارب آرا عنوان کرد و گفت: وزارت ارشاد محل تضارب آراست، اما محل مناقشه نیست و ما می‌خواهیم این وزارتخانه محل ایجاد عدالت فرهنگی و اجتماعی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز با اشاره به آغاز به کار نخستین جشنواره هفته قرآن و عترت استان گفت: علاوه بر حضور 591 نفر در بخش‌های مختلف این جشنواره، 542 اثر فرهنگی و هنری نیز به جشنواره فرستاده شده است.

حمیده ماحوزی با بیان این‌که استان بوشهر دو سال پیاپی به عنوان استان برتر قرآنی معرفی شده است، افزود: امسال استان بوشهر در بین استان‌های همردیف مقام اول و در بین تمامی استان‌ها رتبه چهارم را در زمینه فعالیت‌های قرآنی کسب کرده است.

در آیین آغاز هفته قرآن و عترت استان بوشهر، از 45 حافظ و فعال قرآنی استان در سطح ملی و بین المللی تجلیل شد.

همچنین نمایشگاه هنرهای تجسمی قرآنی در 10 غرفه در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی شروع به کار کرد.

این نمایشگاه تا یک هفته از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 22 آماده بازدید علاقه‌مندان است.

400 اثر به این نمایشگاه فرستاده شده بود که 60 اثر انتخاب شدند.

16 اسفند روز وفات آیت ا... میرزا حسین معتقداهرمی روز قرآنی استان بوشهر نامگذاری شده و سال گذشته برای نخستین بار برنامه‌هایی ویژه این روز برگزار شد.

میرزا حسین معتقد، معروف به فاضل اهرمی، سال1253 هجری قمری در اهرم متولد شد و سال 1341 هجری قمری وفات یافت.

کتابت «قرآن رمزدار» مهمترین یادگار آیت اله معتقد اهرمی است. دلیل نامگذاری آن به «رمزدار» این است که بدون استثناء در کتابت همه صفحات 11 سطری آن، حرف یا کلمه اول سطرهای اول و یازدهم، دوم و دهم ، سوم و نهم، چهارم و هشتم، پنجم و هفتم مشابه است و تنها حرف و یا کلمه اول سطر ششم به دلیل نداشتن سطر مقابل آزاد است. مرحوم معتقد حروف متقارن صفحات را با جوهر قرمز و بقیه را با جوهر مشکی نوشته است.این قرآن که 795 صفحه دارد، در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می شود.

علاوه بر این، دیوان شعری به نام« جواهر الزواهر»، کتاب «دلایل الظهور و علائم الحضور» و «مجموعه اللطائف»، از معتقد اهرمی به جا مانده است.

آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر + گزارش





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت بوشهر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..