تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میزان صادرات در گمرکات مازندران کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفری عصر چهارشنبه در کمیسیون تخصصی بازرگانی استان گفت: صادرات موتور توسعه اقتصادی هر کشوری است و دولت ها برای اینکه بتوانند ارز واردکشور کنند نگاه ویژه ای به صادرات دارند و طبیعتاً صادرات باید به سمت مثبت دگرگون شود.

جعفری با ابراز ناخرسندی از کاهش شدید صادرات امسال به نسبت سال گذشته گفت: در گمرگ امرآباد ۵۰ درصد کاهش ارزی صادرات، در گمرک آمل هفت درصد کاهش، در ساری ۱۱ درصد کاهش، در نوشهر ۱۸ درصد کاهش، و تنها در فریدون کنار ۴۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی همچنین افزود: از نظر نوع مصالح صادراتی مانند سیمان، فرآورده‌های لبنی و مواد معدنی نیز چه از لحاظ وزنی و چه از نظر ارزش دلاری کاهش داشته‌ایم.

جعفری با تأکید بر نقش بانک‌ها در افزایش صادرات، افزود: مصداق این امر را می وان در صادرات کیوی مشاهده کرد که بانک کشاورزی تسهیلات خوبی را به فعالان واقعی این حوزه تخصیص داد و ما توانستیم در این بخش افزایش صادرات داشته باشیم.

وی بر شناسایی تولیدکننده، صادرکننده و فعالین واقعی بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: فعالین واقعی از طریق اتاق بازرگانی به بانک‌ها معرفی شوند تا بانک‌ها در مسیر کمک به آنها قدم بگذارند.

جعفری با اشاره به اینکه تصمیمات آنی، هیجانی و دستوری اقتصاد ما را دچار مشکل می‌کند، بر نقش دولت در ایجاد ثبات تأکید کرد و افزود:در حال حاضر ما در مسیر مثبت حرکت نمی‌کنیم و بانک‌ها هم حق دارند از حمایت‌های غیرمنطقی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط خاص باید تصمیمات خاص اتخاذ شود، افزود: قوانین پرداخت تسهیلات نیز باید با شرایط روز هماهنگ شود.

وی افزود: نگاه بانک‌ها به فعالان بخش خصوصی باید نگاه توام با اعتماد باشد، چرا که این افراد هم سربازان اقتصادی کشور هستند و با کمک بانک‌ها می‌توانند در رقابت‌های بین‌المللی موفق باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میزان صادرات در گمرکات مازندران کاهش یافته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..