تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محیط شهری در میاندوآب، تبدیل به میدان دواب و بازارهفتگی شد!+تصاویر

ساعت: 17:00 منتشر شده در مورخ: 1395/12/11 شناسه خبر: 1052488

در سایه غفلت و بی خبری مسئولان، تعدادی از بازاریان و دام فروشان، ورودی کوی تقی آباد میاندوآب را که یک محیط شهری محسوب می شود، تبدیل به میدان دواب و بازارهفتگی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر،میاندوآب، شهری که تناسب جمعیت شهری و روستایی در آن برابر است و حدود نصف جمعیت آن یعنی در حدود 48 درصد را مردم روستانشین تشکیل می دهند که این موضوع شاید در سراسر کشور منحصر به فرد باشد.

با توجه به این جمعیت روستایی که شغل قریب به اتفاق آنها دامداری و کشاورزی است، این شهرستان بیشترین میادین دواب را در بین شهرهای اطراف داشته و تقرببا روزی در هفته نیست که بازار فروش اجناس و اقلام و در کنار آن میدان دواب دایر در نقاط مختلف و البته خارج از محدوده شهری در میاندوآب تشکیل نشود.

روزهای چهارشنبه هم میدان دواب و بازارهفتگی که به هفته بازار میاندوآب مشهور است در مکان همیشگی خود در جاده میاندوآب- بوکان تشکیل می شود، اما امروز علاوه بر این بازار هفتگی، یکی از شهروندان میاندوآبی با موردی جالب و تاسف آور روبرو شده که در آن یک میدان دواب در ورودی کوی تقی آباد میاندوآب و در واقع در محدوده شهری تشکیل شده است.

این میدان دواب در مکانی در نزدیکی بیمارستان و خانه های مسکونی  در محدوده خالی که بین کوی تقی آباد و بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد، به صورت غیرمجاز تشکیل شده که علاوه بر اینکه نشان دهنده غفلت و بی خبری مسئولان از این موضوع است، بهداشت عمومی و فردی را نیز مورد تهدید قرار می دهد.

از سوی دیگر این موضوع سبب واکنش برخی از همشهریان نیز شده که یکی از آنها در یادداشتی کوتاه  از غفلت و بی توجهی مسئولان نسبت به این موضوع انتقاد کرده است.

فردین عباسپور در یادداشت خود نوشته است: " در بی خبری مسئولان شهری محل موجود بازار هفتگی احشام و اجناس به ورودی کوی تقی اباد و جنب بیمارستان فاطمه زهرا(س) انتقال یافته است!

بازار مورد نظر بدلیل نزدیکی اماکن مسکونی، محدوده شهری، بیمارستان و تهدیدات زیست محیطی برای شهروندان  و موجبات جلوه دادن چهره زشت و پلید و خاصه حاشیه رودخانه زرینه رود و پارک ائللر باغی شده و نارضایتی شهروندان و فعالان محیط زیستی را به دنبال داشته است."

البته وی در گفت و گویی که با ما داشت، گفت: با پیگیری که از شبکه بهداشت و درمان و شورای شهر و شهرداری کردم، شهرداری با ماشین آتش نشانی و اکیپ رفع سد معبر با این افراد برخورد کرده است.

اگر چه کسانی که از این بازارهای هفتگی نان می برند، معمولا اقشار متوسط و کم درآمد جامعه هستند، اما کسانی نیز وجود دارند که با استفاده از این فرصت، زمینه را برای سودجویی بیشتر علی رغم تهدید بهداشت و سلامت روانی و اجتماعی جامعه با اقدامات سرخود در سایه غفلت و یا کم توجهی مسئولان در برخی اوقات فراهم می کنند و امیدواریم مسئولان امر نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته و با توجه به وجود میادین دواب در میاندوآب با نظارت بیشتر مانع از تبدیل مکان ها و محیط شهری به میادین دواب و بازارهای هفتگی شوند تا هم اقشار ضعیف و کسانی که روزی شان را از این بازارهایی که در مکان های مشخص دایر می شود، تامین می کنند، به کسب و کار خود برسند و هم فرصت طلبان دستشان کوتاه شده و سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی را تهدید نکنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محیط شهری در میاندوآب، تبدیل به میدان دواب و بازارهفتگی شد!+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..