تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف «سویق جو» به رشد اطفال کمک می‌کند + نحوه تهیه

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ راحله زارعشاهی درباره خواص سویق اظهار داشت: سویق به عربى یعنى آرد هر نوع ماده خوراکى , مراد از آن در طب سنتىT آرد بوداده خوراکى‌هاست, بسته به اینکه از چه ماده غذایى تهیه شده، خواص آن متفاوت است.

سویق‌ها نفاخ هستند و بهتر است با شکر یا عسل مصرف شوند

وی افزود: برای تهیه سویق، باید ماده مورد نظر را تفت داد به طورى که نه خام باشد نه بسوزد, سپس با آب گرم شسته و بعد از آن با آب سرد شسته شود, بعد آن خشک کرده و آرد کنند؛ سویق‌ها نفاخ هستند و بهتر است با شکر یا عسل مصرف شوند.

این داروساز سنتی تصریح کرد: سویق جو تقویت‌کننده معده‌های گرم و خشک‌کننده رطوبات معده است, حرارت و عطش را در صفراوى مزاجان تسکین می‌دهد؛ برای فرونشاندن سردردهای ناشی از حرارت معده، مفید است.

مصرف سویق جو به رشد و نمو اطفال کمک می‌کنند

زارعشاهی متذکر شد: توصیه می‌شود سویق جو را با کمی شیرینی و به صورت حریره به اطفال بدهند چرا که به رشد و نمو آنها کمک مى‌کند؛ سردمزاجان, سالمندان و کسانی که با خوردن سویق دچار نفخ می‌شوند, بهتر است آن را با قند یا رازیانه یا زیره مصرف کنند.

وی یادآور شد: برای تهیه سویق جو، آن را بو داده به حدی که نه بسوزد و نه خام بماند, سپس آن را یک ساعت در آب گرم خیسانده و بعد از آن با آب سرد شستشو شود و در نهایت پس از خشک شدن جو، آن را آرد کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف «سویق جو» به رشد اطفال کمک می‌کند + نحوه تهیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..