تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




55 بیمارستان کشور مجهز به مرکز سکته‌های مغزی/ استروک اولویت اول وزارت بهداشت

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجازی دبیر علمی نهمین کنگره کشوری و بین‌المللی سکته مغزی در این کنگره که در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: سکته‌های مغزی بیماری جدی است که در ایران در کمتر از سه دقیقه یک نفر و در جهان در هر 6 ثانیه یک نفر را به کام مرگ می‌کشاند و از آنجایی که سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر ایران و بسیاری از کشورهای جهان محسوب می‌شود باید برای آن برنامه منطقی و درمان موثری را در نظر داشته باشیم.

وی بیان کرد: سکته مغزی اولین بیماری ناتوان کننده در تمام دنیا است به گونه‌ای که در سال 2004 وزیر بهداشت انگلیس به شرط ایجاد مرکز سکته‌های مغزی رأی اعتماد گرفت و از آنجایی که فرد مبتلا به سکته‌های مغزی از ویژگیهای طبیعی دور می‌شود و توانمندی‌های روحی و جسمی خود را از دست می‌دهد و فرد، خانواده و جامعه با هزینه‌های بالای مالی و روانی مواجه می‌شوند باید رسیدگی به سکته‌های مغزی اولویت اول کشور باشد.

حجازی گفت: تا سه سال گذشته اتفاق خوبی در حوزه سکته‌های مغزی نیفتاده بود اما با اقدامات وزیر و را‌ه‌اندازی کمیته کشوری سکته‌های مغزی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

دبیر علمی نهمین کنگره بین‌المللی استروک اظهار داشت: وزارت بهداشت پیچیده‌ترین وزارت‌خانه کشور است که در بحث آموزش، پژوهش، مباحث فرهنگی، نظارت بر صنوف، مباحث اجرایی بیمارستان‌ها و غیره ایفای نقش می‌کند اما با این حال شاهد نظارت متولیان وزارت بهداشت و همچنین افتتاح مرکز استروک در کشور بوده‌ایم که این موضوع نوید‌بخش موضوع مهمی در حوزه سلامت کشور است.

وی بیان کرد: همکاری بین بخشی انجمن سکته مغزی، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی مثال زدنی است به گونه‌ای که واحد‌های استروک به چهار تا پنج درصد هم رسیده و شاهد افتتاح 55 بیمارستان با مرکز سکته‌های مغزی هستیم.

حجازی تصریح کرد: امروز در جهان در تشخیص و حمایت از استروک از ظرفیت‌های اجتماعی، رسانه، انجمن‌ها و سایر متولیان بهداشت و درمان استفاده می‌شود که امیدواریم با نگاه محققا‌نه وزیر و حمایت وزارت‌خانه شاهد توسعه بیشتر همکاری‌ها باشیم.

وی در ادامه طراحی ا‌پلیکیشن آنلاین جهت بازخورد کنگره، آنالیز دقیق‌ و سطح تجربیات محققان حاضر در کنگره، بررسی همه جانبه استروک، فرصت‌ سازی برای نخبگان جوان دانشگاه‌های شریف و امیر کبیر، حضور پرستاران، پزشکان، متخصصان طب اورژانس و تیم توانبخشی در کنار نورولوژیست‌ها را از نقاط قوت این کنگره دانست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «55 بیمارستان کشور مجهز به مرکز سکته‌های مغزی/ استروک اولویت اول وزارت بهداشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..