تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تداوم توسعه تمدن اسلامی من 

تداوم توسعه تمدن اسلامی و انقلاب اسلامی منوط به توسعه علم و فناوری در کشور / 18 شهرک دانشگاه آزاد تحت عنوان طرح شفا در حال راه‌اندازی است / تولید هزار و 106 محصول دانش بنیان از هزار و 120 شرکت فعال در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید میر‌زاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره جهاد‌گران علم و فناوری که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری اظهار داشت: بنابر تاکیدات ارزشمند رهبری در حوزه علم و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای علم و فناوری، پژوهش و کار‌آفرینی کرده و دانشمندان ایرانی به این نتیجه رسیده‌اند که در سایه حکیمانه رهبر انقلاب به آن جایگاه شایسته علمی در کشور دست می‌یابند و این حرکت آغاز تمدن نوین اسلامی بوده که در سایه علم و فناوری شکل گرفته است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد مشارکت بالایی در تولید علم داشته است و مرحوم آیت الله هاشمی با تأیید امام را‌حل دانشگاه بزرگ آزاد را تأسیس کرد که امروز از میان 12 میلیون فارغ‌التحصیل، 6 میلیون دانش آموخته در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور هستند که این دانشگاه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی فارغ‌التحصیلانش فعالیت خوبی برای رشد و شکوفایی کشور می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رتبه دانشگاه آزاد در جهت تولید علم 158 است و در حدود 40 واحد دانشگاهی در این رتبه مشارکت فعال دارند.

وی عنوان کرد: اغلب دانشگاه‌های دنیا دولتی بوده اما دانشگاه آزاد دانشگاهی مردمی است و تمام 20 میلیون متر مربع فضای درسی، 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه، 8 هزار هیات علمی، اشتغال مستقیم 100 هزار نفر با پول مردم درست شده‌اند و دانشگاه آزاد و بسیج دو نهاد انقلابی و تأثیرگذار است و حرکت عظیمی در شکوفایی هر چه بیشتر کشور قدم برداشته‌اند.

میر‌زاده تأکید کرد: در این جشنواره تفاهم‌نامه‌های مختلفی به امضاء رسیده است و بر طبق فرمایشات رهبری مبنی بر سند علمی کشور تا افق 1404 باید 50 درصد تولید ناخالص ملی از طریق اقتصاد دانش بنیان تأمین شود که در این طرح دانشگاه‌های کشور مخاطبان اصلی این برنامه هستند و دانشگاه آزاد برنامه‌ریزی خوبی در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان کرده است.

وی ادامه داد: 346 هسته فناوری، 297 واحد فناوری، 110 شرکت دانش بنیان نوع یک، و 67 شرکت دانش بنیان نوع دو همگی با تکیه بر علم و دستاوردهای پژوهشی در این دانشگاه مشغول به کار شده‌اند و این مرکز آموزشی هزار و 106 محصول دانش بنیان درست کرده که بسیاری از آنها به مرحله تجاری‌ سازی رسیده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بسیاری از تکنولوژی که در کشور وجود دارد امروزه از طریق دانشمندان خودمان به آن کسب کرده‌ایم و این مسئله می‌تواند وابستگی ما را به خارج از کشور کم کند.

وی با بیان اینکه استقلال یکی از شعارهای محوری انقلاب اسلامی است، افزود: برای تداوم توسعه انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی و تجدید حیات مسلمانان چاره‌ای جز توسعه علم و فناوری در کشور نداریم و امروزه در این دانشگاه 109 مرکز رشد وجود دارد که شرکت‌های دانش بنیان در آن مستقر هستند و به فعالیت‌های علمی و فناوری نیز می‌پردازند.

میر‌زاده تصریح کرد: 18 شهرک فناوری تحت عنوان طرح شفا در دست ساخت است و پارک علم و فناوری نیز در تهران در راستای توسعه علم و فناوری راه اندازی شده است.

وی گفت: حرکت جهاد علمی و مشارکت با سازمان بسیج علمی کشور در راستای هم افزایی و توسعه علم و فناوری است و این حرکت‌ها باید در آینده افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تداوم توسعه تمدن اسلامی من »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..