تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این خوراکی ها دوست مادران باردار هستند

۱۲ غذای زیر، برای خانم هایی که به تازگی مادر شده اند ، بسیار مقوی  است. با تغذیه از آنها، بدن شما نیز از شما تشکر خواهد کرد.

۱- قزل آلا

یکی از بهترین غذاهای دوران شیردهی، قزل آلا است که مانند دیگر ماهی های چرب ، پر از چربی است که آن را DHA می نامند. DHA برای رشد سیستم اعصاب کودک شما مهم است.

۲- محصولات لبنی کم چرب

اگر در در دوران شیر دهی هستید، شیر شما برای کمک به ساختن استخوان های کودک سرشار از کلسیم است، بنابراین مهم است که کلسیم کافی را برای رفع نیاز های بدن خود دریافت کنید. یکی از راه ها این است که حداقل ۳ فنجان لبنیات در روز جزء رژیم غذایی باشد.

۳- گوشت خالص گاو

وقتی  در دوران شیر دهی هستید، نیاز به تامین پروتئین و ویتامین ب-۱۲ بیشتری دارید. گوشت گاو منبع عالی از هر دوی این مواد مغذی است.

۴- حبوبات

حبوبات ، به ویژه آنهایی که رنگی تیره دارند، مانند لوبیا های سیاه رنگ  و لوبیای چیتی غذای بسیار مفیدی برای دوران شیر دهی است به ویژه برای کسانی که گیاه خوارند. حبوبات نه تنها غنی از آهن اند، بلکه یک منبع مناسب و کم خرجی از پروتئین غیر حیوانی با کیفیت بالا نیز هستند.

۵- زغال اخته

مادرانی که در دوران شیر دهی هستند باید حتما دو وعده میوه  یا آبمیوه را در روز مصرف کنند. زغال اخته غنی از آنتی اکسیدان، گزینه مناسبی برای پاسخ گویی به نیازتان است.

۶- برنج قهوه ‌ای

بهتر است کربو هیدرات هایی از دانه کامل غلات مانند برنج قهوه ای را در رژیم خود بگنجانید تا میزان انرژی خود را بالا نگه دارید. غذاهایی مانند برنج قهوه ای کالری لازم برای تولید شیر با بهترین کیفیت را، فراهم می کند.

۷- پرتقال

پرتقال، میوه ای عالی برای مادران است. چون مادرانی که شیر می دهند، نسبت به مادران باردار، نیاز بیشتری به ویتامین ث دارند، پرتقال و دیگر مرکبات، غذایی عالی برای دوران شیر دهی نیز هستند.

۸- تخم مرغ

زرده تخم مرغ یکی از معدود منابع ویتامین د است. ماده مغذی مهمی که استخوان های شما را استحکام می بخشد و به نوزاد شما در رشد استخوان هایش کمک می کند. فراتر از آن بهترین راه برای رفع نیاز روزانه به پروتئین اند.

۹- نان گندم سبوس دار

اسید فولیک ماده ای مغذی در شیر شماست که نوزاد، به آن نیاز دارد. و همچنین برای سلامتی خودتان نیز لازم است. نان های سبوس دار و ماکارونی غنی شده پر از این ماده مغذی حیاتی هستند. همچنین این مواد به شما مقدار مناسبی از فیبر و آهن می رسانند.

۱۰- سبزیجات برگ دار

فهرست فواید خوردن سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، برگ چغندر و بروکلی بی انتهاست. این سبزیجات پر از ویتامین آ هستند که نوزاد شما نیاز دارد. آنها منابع غیر لبنی کلسیم خوراکی هستند. ویتامین ث و آهن دارند. مهمتر از همه ، سبزیجات پر از آنتی اکسیدان هایی هستند که برای سلامت قلب مفیدند و کالری کمی دارند و خوشمزه نیز هستند.

۱۱- غلات سبوس دار

بعد از یک شب بی خوابی یکی از بهترین غذاها برای افزایش انرژی مادران در صبح ، صبحانه ای از غلات سبوس دار است. انواع مختلف غلات سرد در بازار موجودند که با ویتامین ها و مواد مغذی مهم غنی شده اند تا نیاز های روزانه شما را پاسخگو باشند.

۱۲- آب

کمبود آب یکی از عوامل تخلیه انرژی است. به ویژه مادرانی که به کودک خود شیر می دهند در خطر کاهش آب بدن قرار دارند. برای بالا نگه داشتن سطح انرژی و تولید شیر، باید مایعات کافی مصرف کنید./آسان طب

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این خوراکی ها دوست مادران باردار هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..