تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استاندار آذربایجان غربی: اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی ظرفیت های تکاب را احیا می کند

قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی افزود: تکاب ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه های معدن، صنایع دستی و گردشگری دارد که لازم است از این ظرفیت ها برای رشد و توسعه شهرستان بیش از پیش استفاده کرد.
وی اضافه کرد: اثر تاریخی تخت سلیمان به عنوان اثر ثبت شده جهانی، غار چاه، زندان سلیمان، آبشار قینرجه و زندان برنجه از جمله ظرفیت های گردشگری تکاب به شمار می روند که می توان با استفاده از اقدامات در نظر گرفته شده در قالب اقتصاد مقاومتی این ظرفیت ها را بارور کرد.
وی اظهار کرد: ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان می توانند مناطق روستایی مستعد اجرای طرح بوم گردی را در تکاب و دیگر شهرستان های آذربایجان غربی شناسایی و معرفی کنند تا در این روستاها ضمن اجرا و تقویت طرح بوم گردی، اجرای طرح هادی روستایی نیز در اولویت قرار گیرد.
وی ادامه داد: علاوه بر آن، تمهیدات ویژه ای در حوزه اقدامات زیربنایی اندیشیده شده که در صورت اجرای آنها می توان شاهد رفع چهره محرومیت از شهرستان تکاب بود.
استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه های اجرایی مختلف از جمله جهاد کشاورزی و صنعت، معدن، تجارت استان پیشنهادهای لازم را در حوزه های کشاورزی و فرش تکاب ارائه کنند تا برای این موارد نیز تمهیدات توسعه ای لازم اندیشیده شود.
داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت های این نهاد در خصوص اجرای اقدامات زیرینایی در تکاب ارائه کرد و افزود: تعریض و بهسازی محور تکاب - شاهین دژ به طول 75 کیلومتر با اعتبار هزار و 200 میلیارد ریال، لکه گیری و آسفالت 68 کیلومتراز محور اصلی تکاب - شاهین دژ، تکمیل و بهره داری 56 کیلومتر از محور اصلی تکاب - تخت سلیمان – دندی و بهره برداری از 27 کیلومتر از محور تکاب - نخود دره به سمت غار کرفتو از جمله پروژه های مهم اجرایی در این شهرستان است.
در این جلسه در خصوص راه اندازی 2 کارگاه صنایع دستی، تخصیص تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل پروژه هتل عبدی تکاب تا آخر اردیبهشت ماه سال آینده، صدور مجوز و احداث مجتمع خدمات بین راهی در مسیر گردنه مائین بلاغ در جاده تکاب – شاهین دژ، ایجاد سه اقامتگاه بوم گردی، ساماندهی مجموعه آبگرم روستای قینرجه، پیگیری تکمیل طرح احداث اقامتگاه های ارزان قیمت مسیر روستای احمدآباد به تخت سلیمان، راه اندازی خانه فرش تکاب در سال آتی و آموزش نیروی انسانی در حوزه گردشگری بحث شد و به تصویب اعضا رسید.
به گزارش ایرنا، در قالب اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، شهرستان تکاب به عنوان شهرستان پایلوت در اجرای طرح های اقتصاد مثاومتی انتخاب شد.
تکاب در جنوب شرقی استان آذربایجان غربی قرار دارد و از شهرستان های محروم استان به شمار می رود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استاندار آذربایجان غربی: اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی ظرفیت های تکاب را احیا می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..