تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناباروری مردان، دلایل تولید کم اسپرم

گاهی ممکن است در آزمایشات، نتیجه نمونه منی تعداد بسیار کم اسپرم را نشان دهد.

گاهی ممکن است در آزمایشات، نتیجه نمونه منی تعداد بسیار کم اسپرم را نشان دهد. تعداد کم به معنی کمتر از 20 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی می باشد، که به این وضعیت الیگواسپرمیا می گویند. در ادامه پیرامون این موضوعات مطالعه خواهید کرد: دلایل تولید کم اسپرم، توانایی باروری.

دلایل تولید کم اسپرم
عوامل بسیاری موجب الیگواسپرمیا می شود از واریکوسل گرفته تا سبک زندگی. علت های دیگر عبارتند از:
نبود تعادل در هورمون ها که می تواند با یک آزمایش خون ساده مشخص شود.
ناهنجاری های کروموزومی مانند حذف مادرزادی قسمتی از کروموزوم y
سابقه لنفوم، سرطان بیضه یا شیمی درمانی
دیابت
بیماری گلبول داسی شکل
بیماری کلیوی
بیماری کبدی

توانایی باروری
اگر همسرتان دچار الیگواسپرمیا باشد همچنان می توانید بدون نیاز به درمان های باروری باردار شوید اما اگر یکی از کارهای زیر را انجام دهید شانس تان بیشتر می شود:
تلقیح درون رحمی (IUI):اسپرم تغلیظ و شست و شو می شود تا بهترین اسپرم ها باقی بمانند و تلقیح صورت گیرد.
باروری آزمایشگاهی (IVF):این درمان اجازه می دهد باروری در آزمایشگاه رخ دهد، جایی که اسپرم با غلظت بالا درون تخمک قرار داده می شود. اگر اسپرم ها به خصوص ناهنجار باشند آزمایشگاه ممکن است ناچار شود از تزریق درون سیتوپلاسمی اسپرم (ICSI) استفاده کند، یعنی قرار دادن مستقیم اسپرم داخل تخمک. این عمل توسط یک امبریولوژیست زیر میکروسکوپی قوی صورت می گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناباروری مردان، دلایل تولید کم اسپرم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..