تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمایت ارتش میانمار از سرکوب و کشتار مسلمانان روهینگیا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ارتش میانمار عملیات سرکوب گرانه علیه مسلمانان روهینگیا را یک عملیات قانونی علیه آشوب و ناآرامی ارزیابی کرده و آن را برای دفاع از کشور لازم دانسته است.

این نخستین بار است که ژنرال های ارشد ارتش میانمار به طور مستقیم درباره اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر در عملیات سرکوب گرانه علیه مسلمانان روهینگیا صحبت کرده‌اند.

کارشناسان سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرده‌اند که اقدامات ارتش و نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا احتمالا جنایت علیه بشریت و پاکسازی قومی است.

ژنرال "میا تون او" رئیس ستاد مشترک ارتش میانمار در سخنانی گفت: می خواهم بگویم که ما از این نوع اتهامات بی پایه و اساس کاملا متاسف و ناراحت هستیم، از اینکه اقدامات خوبی که دولت و ارتش برای آنها انجام داده و از این اقدامات چشم پوشی می شود، متاسف هستیم.

وی مدعی شد که نیروهای ارتش در گفتگو با روستاییان به این جمع بندی رسیده است که هیچ گونه آزار و اذیتی وجود نداشته است. ناظران بین المللی هم از روستاهای منطقه بازدید کرده‌اند، اعلام نمودند که هیچ نشانه‌ای از خشونت و آزار و اذیت وجود نداشته است.

اظهارات این مقام ارشد نظامی میانمار در حالی است که یانگ هی لی فرستاده حقوق بشر سازمان ملل از اردوگاه های پناهجویان روهینگیا در جنوب شرق بنگلادش دیدن کرده است، جایی که هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا پس از فرار از سرکوب ارتش میانمار، پناه آورده‌اند.

حدود 73 هزار مسلمان روهینگیا از آغاز سرکوب ارتش میانمار در 4 ماه گذشته به بنگلادش آمده اند. این پناهجویان بیشتر در اردوگاه های واقع در منطقه کاکس بازار زندگی می کنند که در نزدیکی مرز استان راخین میانمار واقع شده است.

دفتر خقوق بشر سازمان ملل نیز در گزارشی از کشته شدن احتمالی صدها نفر از مسلمانان روهینگیا بر اثر اقدامات سرکوب گرایانه ارتش میانمار در 4 ماه اخیر پرده برداشته است.

برخی آمارها نشان می دهد که از آغاز موج جدید خشونت ها در میانمار علیه مسلمانان از اکتبر تاکنون بیش از 86 نفر کشته شده‌اند.

دولت میانمار حاضر نشده است تا مسلمانان روهینگیا را به عنوان یکی از اقلیت های قومی این کشور به رسمیت بشناسد و آنها را بنگال یا مهاجران غیر قانونی از بنگلادش ارزیابی کرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمایت ارتش میانمار از سرکوب و کشتار مسلمانان روهینگیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..