تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت گرایش مردم به قاچاق چیست؟

به گزارش افکارنیوز،

محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در همه جای دنیا تمام کالاهای مربوط به حوزه سلامت اعم از خوردنی‌ها، آشامیدنی‌ها، مکمل‌ها، داروها باید از یک شناسنامه‌ای حول محور سلامت برخوردار باشد اما متأسفانه این موضوع مدت‌ها است که در کشورما مورد غفلت واقع شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اجرای طرح برچسب شبنم در سالیان گذشته بیان کرد: زمانی بنا شد که برچسب‌های اصالتی بر روی کالاها زده شود و چون شناخت کاملی از این طرح نداشتیم، این امر باعث سو استفاده شد و قاچاقچیان و متقلبان این برچسب‌ها را می‌خریدند و بر روی هر کالایی نصب می‌کردند.

وی ادامه داد: امروز مردم گمان می‌کنند کالایی که در بازار عرضه می‌شود، تحت نظارت‌های لازم و کافی قرار گرفته و به ‌قولی از چرخه نظارت تولید و وارد بازار شده‌است؛ در حالی که شاید همه‌ کالاها از این شرایط بهره‌مند نبودند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به راه اندازی سامانه کنترل اصالت کالاهای سلامت محور، گفت: آن چیزی که امروز برای راه‌اندازی این سامانه حائز اهمیت است، تهیه یک شناسنامه برای تمام محصولات سلامت‌محور است. این امر می‌تواند ابعاد مختلف نظارتی داشته باشد که به تبع آن هر شخص بتواند از طریق یک سایت، سامانه‌پیامکی یا نرم‌افزار تلفن‌همراه از سلامت بودن کالایی که خریداری کرده، اطمینان یابد.  

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اهمیت سلامت جامعه به عنوان یک از دغدغه‌های حکومت‌ها اظهار داشت: من فکر می‌کنم همه باید تلاش کنیم تا این سامانه هر چه سریع‌تر راه‌اندازی، و بر تمام کالاهای سلامت‌محور احاطه داشته باشد تا اعتماد مردم در این خصوص جلب شود.

وی افزود: تا هنگامی که این فضا را ایجاد نشود و استانداردهای لازم را رعایت نکنیم، نمی‌توانیم در بازار رقابت حضور داشته باشیم. حتی در بازار داخلی هم از رقابت خارج خواهیم‌ شد. دلیل این مسئله که اخیرا گرایش مردم مقداری به سمت کالاهای وارداتی و حتی قاچاق میل پیدا کرده است، عدم موفقیت ما در ایجاد اعتمادسازی است.

این نماینده مجلس ضمن بیان مزایای سامانه کنترل اصالت بیان کرد: این سامانه با تاکتیک خودنظارتی، بهترین مسیر برای بازگرداندن اعتماد به مردم و حمایت از تولید داخلی است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حکم اخیر دیوان عدالت اداری گفت: سازمان غذا و دارو باید به بحث حقوقی این مسئله ورود کند و آن را هر چه سریع‌تر حل و فصل کند، ولی آن چیزی که تفکر ماست این است که داشتن سامانه کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور یک الزام و نیاز است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت گرایش مردم به قاچاق چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..