تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استان بوشهر در زمینه تدوین استانداردهای ملی پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استاندارد استان بوشهر، سمینار آموزش تدوین استانداردهای بین المللی، به همت شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان با حضور مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر نیز هدف از برگزاری این سمینار را ترویج فرهنگ استاندارد برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت این مقوله در جامعه و لزوم ارتقای موقعیت فعلی ایران در سطح جهان، باید توجه بیشتری به استاندارد و تدوین آن داشت.

محمدرحیم بهره مند با اشاره به تدوین بیش از ۵۰۰ استاندارد ملی توسط اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت: استان بوشهر در زمینه تدوین استانداردهای ملی، موفقیت های چشمگیری داشته و همراه در رتبه های نخست این مهم بوده است.

مشاور رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این سمینار با اشاره به اهمیت تدوین استانداردها و لزوم آگاه سازی عموم مردم به اهمیت این مقوله، عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران، در راستای آشناسازی بیشتر جامعه با این امر، طرح اجرای دوره های آموزشی را در بین دانش آموزان و دانشجویان به سازمان بین المللی استاندارد عنوان کرد.

مژده روشن طبری افزود: این طرح مورد استقبال سازمان بین المللی استاندارد قرار گرفت، به نحوی که دبیر این سازمان، طی پیامی خطاب به دانش آموزان اعلام کرد که آموزش استانداردسازی برای نسل آینده از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که آنها، آینده را می سازند.

دبیر کمیته های فنی سازمان بین المللی استاندارد ایزو با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان آینده سازان جامعه هستند، خاطرنشان کرد: می توان با سرمایه گذاری بر آنها در آینده از مزایای آنها در این زمینه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در زمینه استعداد و هوش از کشورهای دیگر چیزی کم ندارد، ادامه داد: ما باید از این فرصت ها و پتانسیل ها استفاده مطلوب را ببریم.

روشن طبری تصریح کرد: در خیلی از کشورهای پیشرفته، استانداردهای ملی جای خود را به استانداردهای بین المللی داده اند و کشور ما نیز باید در این زمینه تلاش خود را دو چندان کند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش استاندارد در زندگی هموم مردم، یادآور شد: زندگی امروزی بدون استاندارد، معنایی ندارد و متوقف می شود.

رئیس شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان نیز در این برنامه گفت: اداره کل استاندارد بوشهر با سرلوحه قراردادن اصل ۱۴۴ قانون اساسی در زمینه خصوصی سازی، یکی از سازمان های موفق بوده است.

مسعود محبوبی خاطر نشان کرد: با اعتماد اداره استاندارد به بخش خصوصی و تقویت این بخش، امروزه شاهدیم که استان بوشهر به عنوان یکی از قطب های آزمایشگاه استاندارد در کشور مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کالاهایی که به این استان وارد می شوند، در خود استان مورد آزمایش و ارزیابی قرار می گیرند، گفت: این افتخاری برای استاندارد استان بوشهر است که آزمون برخی از کالاها را از استان های دیگر چون فارس، خوزستان، هرمزگان، خرسان رضوی و... به این آزمایشگاه ها ارسال می‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استان بوشهر در زمینه تدوین استانداردهای ملی پیشتاز است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..