تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایگاه های امداد و نجات نوسازی می شود/ خرید بالگرد امدادی

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم روز سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۶ با الحاق بندی به تبصره ۱۳ ماده واحده این لایحه با ۱۷۶ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی این تبصره آمده است: در اجرای بند یک ماده ۱۷ قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ۴۲ درصد از درآمد ردیف های ۱۶۰۱۵۷ و ۱۴۰۱۴۱ به عنوان درآمد اختصاصی جمعیت هلال احمر ذیل ردیف ۱۳۱۰۰۰ منظور می‌گردد.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به هلال احمر

نمایندگان مردم در خانه ملت، با اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی به جمعیت هلال احمر برای توسعه و تجهیز ناوگان و نوسازی پایگاه های امداد و نجات موافقت کردند.

در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۶ با بند (الف) تبصره ۱۳ ماده واحده این لایحه با ۱۷۴ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند (الف) این تبصره آمده است: در اجرای بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)‌، مبالغ زیر اختصاص می‌یابد:

معادل پنج هزار میلیارد ریال از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و از محل منابع ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب ۱۳۸۷.۲.۳۱ به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران.

۴۰ درصد از اعتبارات مذکور برای خرید و تامین بالگرد و تجهیزات امداد هوایی و باقیمانده به نسبت ۴۰ درصد هزینه‌ای و ۶۰ درصد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای نوسازی، بازسازی، خرید و احداث پایگاه های امداد و نجات و انبارهای اضطراری، ساختمان‌های ستادی و اجرایی، خودروهای امداد و نجات و سایر مأموریت‌ها و تکالیف مندرج در قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۶۷.۲.۸ و اصلاحات بعدی آن به‌منظور پیشگیری و آمادگی و مقابله با حوادث، سوانح و بحران‌ها در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا مطابق اساسنامه خود به مصرف برساند.

تقدیر از تصمیم مجلس

علی اکبر پرواز مدیرکل دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال احمر، از تلاش های تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب این قانون تقدیر و تشکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر براساس این قانون به حق مسلم خود دست پیدا کرد، افزود: جمعیت هلال احمر برای نخستین بار از ثبت الکترونیک نیز به سهم مورد نظر خود دست پیدا کرد و برای تحقق این مهم، دولت، کمیسیون تلفیق بودجه و نمایندگان حاضر در مجلس موافقت خود را اعلام کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایگاه های امداد و نجات نوسازی می شود/ خرید بالگرد امدادی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..