تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مخالفت کنگره با تلاش ترامپ برای کاهش بودجه وزارت خارجه

افزایش بودجه نظامی با کاهش بودجه دیپلماسی ؛

مقامات دولت ترامپ گفتند در تلاش برای افزایش بودجه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و کاهش قابل توجه بودجه در دیگر بخش ها هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما رویترز در گزارشی از واشنگتن به قلم پاتریشیا زنگرله نوشت : پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای کاهش بودجه وزارت امور خارجه و کمک های خارجی با مخالفت شدید در کنگره روبرو است به طوری که حتی بسیاری از جمهوریخواهان همقطار او نیز با چنین اقدامی به شدت مخالفند. از سوی دیگر هرگونه لایحه بودجه باید به تصویب کنگره برسد.

مقامات دولت ترامپ گفتند در تلاش برای افزایش بودجه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و کاهش قابل توجه بودجه در دیگر بخش ها هستند.

­یک مقام نزدیک به گفتگوها درباره این کاهش بودجه گفت بودجه وزارت امور خارجه آمریکا قرار است حدود 30 درصد کاهش یابد.

برخی دیگر از مقامات نیز گفته اند کاهش کلی بودجه وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی ممکن است تا 37 درصد کاهش یابد.

آمریکا سالانه بیش از 50 میلیارد دلار صرف هزینه برای وزارت امور خارجه و کمک خارجی می کند و این در حالی است که بودجه اختصاص یافته به پنتاگون 600 میلیارد دلار یا حتی بیشتر است.

با این حال پیشنهادهای دولت ترامپ تازه آغاز راه مذاکرات درباره لایحه بودجه فدرال است که باید به تصویب کنگره برسد. برخی قانونگذاران برجسته گفتند دیپلماسی و کمک خارجی که اغلب از آنها به عنوان «قدرت نرم» یاد می شود تضمین کننده امنیت ملی به موازات نیروهای نظامی و تسلیحات است.

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا  در پاسخ به این سوال که آیا سنا لایحه ای را که در آن بودجه وزارت امور خارجه کاهش یافته باشد تصویب خواهد کرد گفت «احتمالا چنین بودجه ای تصویب نخواهد شد».

لیندسی گراهام رئیس جمهوریخواه کمیته بودجه دولتی و کمک خارجی نیز گفت این پیشنهاد ترامپ به محض ورود به کنگره با شکست روبرو خواهد شد.

وی افزود فاجعه خواهد بود اگر شما قدرت نرم را از روی میز بردارید چرا که در این صورت هرگز در جنگ پیروز نخواهید شد. 

جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا نیز گفت کاهش بودجه دیپلماسی و کمک خارجی کوته بینانه است.

سناتور مارکو روبیو از اعضای کمیته روابط خارجی سنا گفت کمک خارجی بخش اندکی از بودجه آمریکا را به خود اختصاص می دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مخالفت کنگره با تلاش ترامپ برای کاهش بودجه وزارت خارجه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..