تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه چیز درباره فاینانس هواپیماهای جدید ایران ایر

روز نو :

همانطور که اطلاع دارید خوشبختانه بعد از مذاکرات طولانی مدت و حساس، در نهایت قراردادی بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و دو کمپانی مطرح هواپیماساز "ایرباس" و "بوئینگ" مبنی بر خرید 180 فروند هواپیما منعقد شد که اولین فروند از این هوایپماها که مدل A321 ایرباس بود، چند هفته گذشته وارد کشورمان شد. بعلاوه هواپیمای A330 جدید ایران ایر نیز در حال حاضر در شهر تولوز فرانسه می باشد و مراحل پایانی تحویل به ایران ایر را طی می کند.

همچنین در قرارداد دیگری که بین "ایران ایر" و شرکت ATR به امضا رسیده است، این شرکت ایتالیایی موظف شده 20 فروند هواپیما را در طی چند سال آینده به ایران ایر تحویل دهد که البته دو فروند از آن آماده تحویل به ایران ایر است. با ورود این نوع هواپیماهای کوچک مسافربری به ایران ایر، پروازهای داخلی این شرکت جان تازه ای به خود خواهند گرفت. هواپیماهای این کمپانی ایتالیایی که نیمی از سهام آن در اختیار ایرباس می باشد، از نوع ملخ دار کوچک با ظرفیت حدود 70 نفر می باشند که برای پروازهای داخلی کشورمان خصوصا مناطق محروم درنظر گرفته شده است. در مقاله ای که برای شما آماده کرده ایم به موضوع تامین بودجه هواپیماهای خریداری شده ایران ایر خواهیم پرداخت.

از همه اینها که بگذریم مسئله حائز اهمیت در این بین، موضوع تامین مالی این هواپیماهاست. آنطور که شواهد نشان می دهد در قرارداد اولیه ای که تنظیم شده بود، قرار بود 15 درصد از هزینه خرید ایرباس ها بعنوان مبلغ پیش پرداخت به این کمپانی فرانسوی پرداخت شود که در نهایت این مبلغ را صندوق توسعه ملی بوسیله بانک صنعت و معدن پرداخت نموده است.

به گزارش ویرلن ، در خصوص 85 درصد بقیه مشاور وزیر راه و شهرسازی اظهار داشته است که این مبلغ قرار است بصورت اقساط به شرکت های بوئینگ و ایرباس پرداخت شود. وی همچنین بیان نموده است که در سطح بین الملل تعدادی شرکت بصورت لیزینگ در حال فعالیت می باشند که می توانیم بوسیله آنها این منابع مالی را تامین کنیم و به نوعی هواپیماهای تحویلی از سوی این دو شرکت هواپیمایی بصورت اجاره ای در اختیار ایران ایر خواهد بود و در ادامه پس از اتمام قراردادها، این هواپیماها بصورت قطعی در ملکیت ایران ایر خواهد بود.

با توجه به بیانات وزیر راه و شهرسازی مشکلات مالی نیز در ادامه این راه گریبان گیر هواپیمایی جمهوری اسلامی نخواهد شد. بنابر آماری که منتشر شده است، از سال 1359 تاکنون 924 نفر در اثر سوانح هوایی گوناگون جان خود را از دست داده اند که این آمار بسیار نگران کننده است.

از طرفی قائم مقاوم وزیر نیز در اظهاراتی دیگر اعلام کرده است که ایران ایر توانسته بر اساس سفارشات خود و امکاناتی که انتخاب نموده است، هواپیماهای بوئینگ را با حدود 50 درصد از ارزش واقعی آنها خریداری نماید. همچنین وی اعلام نموده است که هواپیماهای سفارش داده شده ایرباس نیز ارزشی برابر با 20 میلیارد دلار دارند اما ایران ایر این هواپیماها را با ارزشی معادل 10 میلیارد دلارخریداری نموده است. قائم مقام وزیر درباره هواپیماهای ATR نیز افزوده است که تنها 15 درصد از مبلغ قرارداد این هواپیماها به عهده ایران ایر است و قرار است مابقی آن توسط فاینانس خارجی تامین گردد.

البته علاوه بر همه مسائلی که مشاور و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان داشته اند، نباید کمک های غیر مستقیم دولت را نیز فراموش کرد که صندوق توسعه ملی نیز جزئی از آن است. لازم بذکر است که در قراردادی که بین طرفین به امضا رسیده، ذکر شده است که در صورت بازگشت تحریم ها، تمامی مبالغ پرداختی توسط ایران ایر به بوئینگ، با بهره آن پس داده خواهد شد.

با توجه به موارد ذکر شده، در سال های آتی شاهد پیشرفت روزافزون این شرکت هواپیمایی خواهیم بود و همچون سال های دورتر ایران ایر باری دیگر به نامی بزرگ در صنایع هوایی تبدیل خواهد شد.

امیدواریم به زودی شاهد شکوه دوباره ایران ایر، هواپیمایی اعتبار ایران باشیم. گفتنی است شما می توانید برای تهیه بلیط هواپیما چارتری یا سیستمی پروازهای هواپیمایی هما به وب سایت های اینترنتی گوناگون مراجعه کنید و از با خرید اینترنتی بلیط علاوه بر آسوده خاطر بودن از جهت تهیه بدون دغدغه بلیط، از تحفیف های گهگاه و جشنواره های مختلف این وب سایت ها که به مناسبت های گوناگون برگزار می شود نیز برخوردار شوید.

لازم بذکر است که سفرمی یکی از مهمترین سامانه های تهیه بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل در کشور است. شما از طریق این سامانه می توانید به رزرو هتل های مختلف کشور در اکثر شهرهای ایران خصوصا شهرهای پرگردشگری مثل مشهد، تهران، کیش، اصفهان و... بپردازید. از آن جهت که زمان زیادی هم تا نوروز 96 باقی نمانده و بالطبع همچون سال های گذشته شاهد موج سفرهای نوروزی خواهیم بود، توصیه می کنیم از همین حالا به فکر تهیه بلیط یا رزرو هتل باشید تا در ادامه به مشکلی برنخورید.

منبع:

http://xn--ugbdbl62dd8r.mihanblog.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه چیز درباره فاینانس هواپیماهای جدید ایران ایر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..