تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کیسه دوختن عربستان برای پول نفت

عربستان سعودی می خواهد قیمت های نفت خام در سال جاری افزایش یابد. پنج منبع از کشورهای عضو اوپک و صنعت نفت گفتند عربستان بدنبال افزایش نفت تا حدود 60 دلار به ازای هر بشکه می باشد.

به گزارش  گروه وبگردی 20:30؛و به نقل از رویترز، به گفته منابع مذکور این قیمت در سطحی است که وزنه سنگین اوپک یعنی عربستان و متحدان خلیج فارس او – امارات متحده عربی، کویت و قطر – باور دارند باعث جذب و تشویق سرمایه گذاران در زمینه های جدید می شود و در عین حال منجر به افزایش تولید شیل آمریکا نیز نمی شود. کیسه دوختن عربستان برای پول نفت

روسیه، سازمان کشورهای صادر کننده نفت، و سایر تولیدکنندگان سال گذشته متعهد شدند تا تولید خود را تا 1.8 میلیون تن در هر روز از ابتدای ماه ژانویه کاهش دهند. این اولین کاهش بعد از هشت سال می باشد و قصد دارد تا قیمت ها را افزایش دهد و از اشباع موجود در بازار خلاصی یابد.

قیمت های نفت خام 14 درصد از ابتدای نوامبر افزایش داشته است اما در زمان حاضر فقط حدود 56 دلار برای هر بشکه معامله می شود و این علیرغم پایبندی بی سابقه کشورهای اوپک و غیر آن برای کاهش تولید می باشد.

مقامات اوپک پی در پی اعلام کرده اند که این گروه بدنبال قیمت مشخصی نیست و تمرکز آن ها جلب سرمایه گذاران نفتی و کمک به تعادل بخشیدن دوباره به بازار می باشد.

اما ریاض و متحدان خلیج فارس این کشور، پشت درهای بسته، امید خود را برای مشاهده افزایش بیشتر قیمت ها اعلام کردند چرا که قیمت کم نفت موجب فشار به وضعیت مالی این کشورها شده است. دلیل دیگر برای این اقدامات نگرانی این دولت ها برای کمبود منابع نفتی در آینده می باشد.

با اینحال آن ها نمی خواهند که قیمت ها به حدی افزایش یابد که باعث شود رقیب اوپک یعنی تولید کنندگان شیل آمریکا که بخاطر کاهش  قیمت های نفت لطمه دیده اند دوباره تولید خود را افزایش دهند. پیشرفت های در امور تکنولوژی باعث شده است که آن ها بتوانند به راحتی خودشان را با افت و خیز قیمت نفت وفق دهند.

یک منبع صنعت نفت خلیج فارس و آشنا با این مسئله گف "سعودی ها می خواهند قیمت های نفت به حدود 60 دلار برسد. این برای سرمایه گذاران نفت خبر خوبی خواهد بود". منبع دیگری درباره صنعت نفت غیر خلیج  می گوید "اوپک و تا قسمتی سعودی ها بدنبال افزایش قیمت ها می باشند" نه فقط برای سرمایه گذاری بلکه همچنین بخاطر این که ریاض بدنبال فروش سهام در شرکت نفتی دولتی «سعوی آرامکو» می باشد.

از اواسط 2014 به بعد بیش از یک تریلیون دلار پروژه های نفتی یا لغو شده اند و یا به تعویق افتاده اند. کاهش سرمایه گذاری در پروژه های آینده نفت باعث به وجود آمدن نگرانی کمبود عرضه و افزایش بیش از حد قیمت نفت شده است."

منبع:تابناک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کیسه دوختن عربستان برای پول نفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..