تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل ستاد بحران برای چهارشنبه سوری/ اختصاص تدابیر ویژه برای انتقال مصدومان

مصطفی ده‌مرده‌ای رئیس بیمارستان سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تشکیل ستاد بحران پیش بیمارستانی و بیمارستانی برای چهارشنبه سوری بیان کرد: خوشبختانه تاکنون مصدومی سوخته ناشی از ساخت ترقّه و بوم دستی‌های چهارشنبه سوری به این مرکز درمانی اعزام نشده اما با توجه به تجربیات چندین ساله، امسال بالغ بر 50 تخت بستری برای رسیدگی فوری و پذیرش سریع مصدومان سوخته چهارشنبه سوری در این بیمارستان اختصاص یافته است.

وی در ادامه تاکید کرد: پنج الی شش تخت ویژه و آی سی یو  نیز برای بستری کردن مصدومان سوخته بدحال خالی شده و همچنین با هماهنگی هلال احمر و اورژانس یک عدد بالگرد نیز برای انتقال سریع مجروحین چهارشنبه سوری به بیمارستان مطهری اختصاص یافته است.

ده مرده ای ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به احتمال افزایش چشمگیر میزان مراجعات سوختگی در نزدیکی ایام چهارشنبه سوری همکاری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته با سایر بیمارستان‌های هم جوارمان برای کمک در پذیرش و درمان سایر مصدومان انجام شد.

وی افزود: متاسفانه طی چند سال اخیر یکی از بهترین سنت‌ها و رسوم دیرینه ایرانیان به نام چهارشنبه سوری تبدیل به شبی پر از اضطراب و تشویش برای خانواده‌ها و صدای ناله و شیون مصدومان سوخته شده است.

ده مرده‌ای اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی برای خلوت نگه داشتن مسیرهای عبور و تردد منتهی به بیمارستان به منظور انتقال سریع مصدومین سوخته چهارشنبه‌سوری توسط همکاران اورژانس انجام گرفته است. 

رییس بیمارستان شهید مطهری اظهار داشت: با توجه به احتمال افزایش تلفات این شب در اقدامی یکپارچه و با همکاری انجمن‌های سوختگی همچون ققنوس در فضای مجازی در حال اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی برای ممانعت جدی جوانان از بکارگیری مواد محترقه و کنترل هیجاناتشان هستیم.

ده‌مرده‌ای با اشاره به آمار تلفات سوختگی چهارشنبه‌سوری سال گذشته از انتقال 90 مصدوم در ساعات اولیه همان شب به بیمارستان مطهری خبر داده و یادآور شد: از این تعداد 70 نفر به طور سرپایی درمان شدند که متاسفانه 30 نفر از آنها به علت جراحات ناشی از سوختگی عمیق تا مدتها در بیمارستان بستری شده و برخی از آنها حتی جانشان را نیز از دست دادند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل ستاد بحران برای چهارشنبه سوری/ اختصاص تدابیر ویژه برای انتقال مصدومان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..