تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خونریزی اوایل بارداری، نگران جنین هستم

۲۰ درصد از خانم‎ها در دوران بارداری خونریزی دارند و در سه‎ماهه اول، شایع‎تر است.

خونریزی در دوران بارداری می‎تواند غیرعادی نباشد اما دانستن موارد احتیاط در این زمینه، به حفظ سلامتی مادر و جنین کمک زیادی می‌کند. چند دلیل خونریزی‎های دوره بارداری عبارت است از: خونریزی جایگزینی، پارگی جفت، خراشیدگی دهانه رحم و تهدید به سقط.

خونریزی در بارداری

مشاهده خون روی لباس زیر یا دستمال توالت، تنها یک پاسخ دارد و آن ترس است. سعی کنید آرامش خود را حفظ نموده و علت آن را پیدا کنید. رنگش قرمز روشن، صورتی یا قهوه ای است؟ آیا لخته هم وجود دارد؟ مقدار آن چقدر است؟ آیا فقط به صورت لکه‎ای به اندازه ترشحات واژن یا کمی بیشتر از آن است؟ یا به صورت خونریزی جریان دارد؟ می‌توانید بگویید از کجا می‎آید، از واژن، مثانه یا مقعد؟ آیا علائم دیگری مانند تب، درد یا دفع ادرار دردناک دارید؟ پاسخ این سئوالات به پزشک کمک می‎کند که به علت آن دست یابد. اگر هر نوع خونریزی داشتید، بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید چون می‌تواند از علائم یک مشکل جدی باشد.اگر چه خونریزی در دوران بارداری عادی نیست. غیر عادی نیز نیست. ۲۰ درصد از خانم‎ها در دوران بارداری خونریزی دارند و در سه‎ماهه اول، شایع‎تر است. حدود نیمی از موارد خونریزی بعداً پایان می‎پذیرد و بارداری بدون مشکل ادامه پیدا می‌کند اما نیمی دیگر به سقط منتهی می‎شود.

علت خونریزی چیست؟

خونریزی‎هایی که همراه با درد نباشند، تقریباً هیچ دلیلی ندارند و هنگامی که در اوایل بارداری رخ می‎دهند، به این دلیل است که دیواره رحم مانند هر ماه، در هر قاعدگی، فرو می‎ریزد اما مقدار آن کمتر از خون قاعدگی است و علت اصلی آن، تاکنون مشخص نشده است. چند دلیل خونریزی‎های دوره بارداری، عبارت است از:

خونریزی جایگزینی

این نوع خونریزی هنگامی اتفاق می‎افتد که تخمک بارور شده به دیواره رحم می‎چسبد و تقریباً زمانی است که شما منتظر عادت ماهیانه خود هستید و به صورت یک لکه روشن (معمولاً بی‎رنگ) و بدون درد است.

خراشیدگی دهانه رحم

بعد از خونریزی معمولاً پزشک از شما می‎پرسد که آیا اخیراً مقاربت داشته‎اید یا خیر، چون بعد از مقاربت، ممکن است در اثر سایش، دهانه رحم کمی متورم و خراشیده شود که مقداری خونریزی صورت می‎گیرد و بعد، بند می‎آید. این بدین معنا نیست که مقاربت خطرناک است و از آن باید اجتناب کرد چون علت خونریزی، کنده شدن پوست است. گاهی علت خونریزی، عفونت دهانه رحم می‎باشد.

پارگی جفت

گاهی ممکن است بخش کوچکی از دیواره رحم جدا شود و خون قرمز روشن دیده می‎شود. معمولاً دلیل آن ناشناخته است. تصور نکنید علت آن فعالیت مادر است. این نوع خونریزی، با نوع دیگری که جفت، پایین‎تر از حد معمول، روی دهانه رحم قرار می‎گیرد و باعث باز شدن دهانه رحم و خونریزی بدون درد می‎شود و یا نوع دیگر که بیش از یک چهارم جفت، از دیواره رحم جدا می‎شود، تفاوت دارد.

تهدید به سقط

هنگامی که در سه ماهه اول، خونریزی به مدت طولانی، با درد یا بدون درد باشد، خونریزی تهدید به سقط نامیده می‎شود چون در اوایل بارداری، سقط بسیار شایع است، گاهی اوقات تنها راهی که به شما توصیه می‎شود، استراحت است. ممکن است پزشک برای شما درخواست سونوگرافی کند تا ببیند آیا هنوز ضربان قلب جنین شنیده می‌شود یا خیر و یا ممکن است درخواست آزمایش خون کند تا مشخص شود میزان هورمون HCG کاهش یافته و یا به‎طور معمول در حال افزایش است. در نیمی از موارد، زمانی که خونریزی شروع می‎شود، شکل‎گیری جنین نیز متوقف می‎شود و این موقعیت را سقط اجتناب‌ناپذیر می‌نامند.

نکته مهم

ممکن است همان‌طور که رحم بزرگ می‎شود، درد خفیفی در پهلوهایتان احساس می‎کنید. این نوع درد، شایع است، مانند درد سقط نیست و معمولاً مانند درد قاعدگی، داخلی و موزون است. خونریزی در دوران بارداری می‎تواند به علت حاملگی خارج از رحم نیز اتفاق بیفتد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خونریزی اوایل بارداری، نگران جنین هستم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..