تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بارزانی: از استقلال کردهای سوریه حمایت می‌کنیم

رئیس منطقه کردستان عراق با تأکید بر لزوم جدایی کردستان عراق از این کشور، از جدایی منطقه کردستان سوریه نیز حمایت کرد.

صراط: رئیس منطقه کردستان عراق با تأکید بر لزوم جدایی کردستان عراق از این کشور، از جدایی منطقه کردستان سوریه نیز حمایت کرد.

به گزارش فارس، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق، بار دیگر بر جدایی کردستان عراق تأکید کرد و آن را مسأله جدی دانست. او همچنین ابراز امیدواری کرد که روند صلح بار دیگر بین ترکیه و پ.ک.ک به شرط درخواست ترکیه، از سر گیرد.

بارزانی در گفت‌و‌گو با نشریه لوموند فرانسه، درباره حضور نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در منطقه کردستان عراق با بیان اینکه محل حضور اصلی نیروهای پ.ک.ک کردستان ترکیه است و نه اقلیم کردستان، بر ضرورت حل مسالمت‌آمیز این مسأله تأکید کرد.

او درباره روابط اربیل و تهران نیز این روابط را «خوب» توصیف کرد و در ادامه گفت که اربیل نمی‌خواهد هیچ کشوری در امور داخلی‌اش دخالت کند.

رئیس منطقه کردستان عراق تعامل با بغداد را در مرحله گفت‌‌و‌گوها بر سر چگونگی اداره موصل پس از داعش دانست و تأکید کرد که عملیات موصل خوب و موفق به پیش می‌رود و بین اربیل و بغداد هماهنگی نظامی وجود دارد.

بارزانی در ادامه گفت: هیچ توافق یا پیشرفتی درباره پرونده‌های دیگر مخصوصا در موضوع نفت و مناطق مورد اختلاف میان بغداد و اربیل وجود ندارد.

وی درباره حضور نیروهای ترکیه در پایگاه بعشیقه نیز، گفت: نخست‌وزیر ترکیه به بغداد رفت و با مسئولان عراقی درباره این پرونده گفت‌وگو کرد و معتقدم که حضور این نیروها موقتی است و آن‌ها پس از پایان عملیات موصل، عقب‌نشینی خواهند کرد.

بارزانی بار دیگر بر مسأله استقلال کردستان عراق تأکید کرد و مدعی شد که این یک مسأله جدی برای کردهاست و کردها از حقوق و خواسته خود کوتاه نخواهند آمد و اکثریت مردم کردستان عراق خواستار استقلال هستند.

رئیس منطقه کردستان عراق در پایان به کردهای سوریه پرداخت و گفت: ما از کردها در هر چهار سو حمایت می‌کنیم و اگر کردهای «کردستان غربی» (اشاره به کردهای سوریه) برای استقلال تلاش کنند ما از آن‌ها حمایت خواهیم کرد؛ به شرط اینکه آن‌ها تلاش‌هایشان را از مسیر مسالمت‌آمیز پیش ببرند و نه از طریق جنگ و درگیری.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بارزانی: از استقلال کردهای سوریه حمایت می‌کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..