تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنترل رانندگان اتوبوس با سامانه سپهتن

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران گفت: برابر قوانین و مقررات، سامانه سپهتن طراحی و از اول اسفند در جاده های شرق استان تهران راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سیاوش محبی با اشاره به  اینکه تاکنون 90 درصد اتوبوسهای محور شرق تهران به  این سامانه تجهیز شده اند  گفت:  سامانه هوشمند کنترل و‌ نظارت بر تردد ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی بار و مسافر با هدف ارتقاء بهره‌وری صنعت حمل‌و‌نقل عمومی کشور آغاز به کار کرده است، که از تخلفات رانندگی خودروهای مسافربری به صورت لحظه‌ای گزارشی را به پلیس راه‌های کشور ارسال می‌کند.

وی افزود: با نصب این سامانه  به صورت آنلاین پس از ارتکاب تخلف، پیامکی به راننده و شرکت مسافربری ارسال می‌شود  و پلیس هم در فاصله یک کیلومتر مانده به پاسگاه پیش روی اتوبوس با دریافت هشدار در سیستمهای خود راننده متخلف را متوقف میکند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران گفت:  این سامانه در حوزه مسافربری به پلیس کمک کرده و از طریق دوربین‌هایی که در داخل اتوبوس نصب شده تمام حرکات راننده به صورت لحظه‌ای از طریق اینترنت کنترل می‌شود.

محبی با اشاره به اینکه استفاده از این سامانه منجر به کاهش تخلفات می‌شود اظهار داشت: دیگر نیازی به توقف اتوبوس‌های مسافربری در پلیس‌ راه‌های کشور برای ثبت ساعت نیست که این امر سبب کاهش زمان مسافرت هم می‌شود.

وی  گفت: توقف‌‌گاه‌هایی در طول مسیر برای این خودروها در نظر گرفته شده تا پس از هر سه ساعت رانندگی پانزده دقیقه در این محل‌ها استراحت کرده و سیستم آن‌ها را از رانندگی مداوم منع کرده است.

محبی افزود: از مزیّت‌های دیگر این سامانه احترام به حقوق شهروندی، کاهش تخلفات، کاهش زمان سفر، بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کشور است.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران  گفت:  تمامی تخلفات سرعت، سبقت، تجاوز به چپ، توقف و... توسط این سیستم نظارت می‌شوند و اگر رانندگان این ناوگان تخلفی نداشته باشند، ادامه مسیر می‌دهند و این مانیتورینگ توسط هر پاسگاه به صورت مستقل و مجزا انجام می‌شود.

به گفته محبی قرار است به زودی این سامانه بر روی خودروهای سنگین و باربری هم نصب و راه اندازی شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنترل رانندگان اتوبوس با سامانه سپهتن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..