تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




9 لازمه ی یک رزومه ی موفق کدام است

9 لازمه ی یک رزومه ی موفق کدام است

شش ثانیه. این مدت زمانی است که برای تحت تاثیر قراردادن کارفرمای احتمالی با رزومه ی خود در اختیار دارید.
در بعضی موارد فردی که رزومه شما را مطالعه می کند، دنبال بهانه ای می گردد تا آن را در بخش رزومه های غیر قابل قبول قرار بدهد.


بنابراین رزومه را جدی بگیرید و زمان لازم را برای تهیه آن صرف کنید. یعنی باید اطمینان کسب کنید که رزومه شما بعضی موارد خاص را حتما شامل شود.


در ادامه برای آشنایی با این موارد با تک شات همراه باشید.


1. اطلاعات تماس

شاید به نظر خیلی بدیهی بیاد، اما گاهی اوقات بعضی افراد فراموش می کنند اطلاعات معمول مانند آدرس ایمیل خود را ذکر کنند و یا آن را در انتهای رزومه می نویسند. بهترین کار این است که نام، شماره تلفن، ایمیل و URL های مرتبط را در پروفایل لینکدین خودتان و در بالای صفحه ذکر کنید. نیازی به آدرس منزل نیست! یکی از کارشناسان همچنین پیشنهاد می کند که فقط یک شماره تلفن و یک آدرس ایمیل را در رزومه خودتان بنویسید. تعداد زیادی شماره تماس می تواند کمی گیج کننده باشد. بهتر است کار را تا حد امکان برای شخصی که رزومه را می خواند ساده تر کنید.


2. عنوان حرفه ای

زمانی که رزومه شما خوانده می شود، نباید سوالی در خصوص شغلی که دنبالش هستید پیش بیاید. مطمئن شوید که هدف شما از نگارش و ارسال رزومه بطور کامل مشخص است و عنوان حرفه ای مورد نظر را در قسمت فوقانی رزومه ذکر کنید، مثلا "کارشناس ارشد حسابداری" یا "دستیار فروش و بازاریابی". این عنوان را در زیر اطلاعات تماس و بالای شرح شغلی تان بنویسید.


3. کلمات کلیدی استفاده شده در آگهی استخدام

بهتر است تعدادی از کلمات کلیدی استفاده شده در آگهی استخدام را در رزومه خود به کار گیرید. این امر بخصوص زمانی که کارفرما از سیستم های اسکن رزومه استفاده می کند اهمیت دارد. کارشناسان معتقدند علاوه بر گنجاندن کلمات مرتبط با شرح وظایف شغل مورد نظر، می توانید تعدادی از کلمات را نیز کپی کرده و در JobScan.co رزومه خود را مورد ارزیابی قرار دهید.


4. دستاوردها و موفقیت ها

کارفرماها باید از دستاوردهای شما مطلع شوند تا بتوانند میزان اثربخشی شما در گروه خود را محک بزنند. با ذکر قابلیت ها و مهارت های خود، به کارفرما اجازه می دهید قابلیت های شما را با نیازها و مسئولیت هایی که در فرصت شغلی موجود در کمپانی آنها در دسترس است مقایسه کنند. تحت هر عنوان شغلی که در رزومه خود ذکر می کنید، تعدادی از دستاوردها و موفقیت های مهم و تاثیرگذاری که در آن شغل کسب کرده اید را بگنجانید.


5. شرح شغلی

فرقی نمی کند که رزومه خود را بر چه مبنایی مرتب می کنید، اما باید تاریخچه و شرحی از مشاغلی که قبلا تصدی آنها را به عهده داشته اید حتما در رزومه شما دیده شود. اما سعی کنید این توضیحات تا حد امکان جالب باشند و خواننده را به مطالعه رزومه ترغیب کنند.


6. اعداد و ارقام

کارفرماها برای ارزیابی عملکرد شما به اعداد و ارقام نیاز دارند. هیچ موقعیت شغلی وجود ندارد که از ارزیابی و اعداد و ارقام معاف باشد. این ارقام به کارفرما کمک می کند تشخیص دهد که آیا شخص توان هدایت و مدیریت یک تیم، مدیریت مشتریان یا کنترل یک کسب و کار را داراست یا خیر. ارقام همچنین روش خوبی برای نشان دادن دستاوردها هستند. بعنوان مثال، به جای آنکه بنویسید "به افزایش درآمد کمک کرد" باید بنویسید "به افزایش درآمد به میزان 500 درصد و کسب درآمد یک میلیون دلار در 12 ماه از طریق ... کمک کرد".


7. گواهینامه ها و اعتبارنامه ها

اگر گواهینامه یا مدرکی دارید که به عنوان نکته مثبتی در زمینه کاری شما در نظر گرفته می شود، مثلا MBA، آن را حتما پس از نام خود در بالای رزومه ذکر کنید. نیازی به ذکر مدرک تحصیلی کمتر از لیسانس و یا مدارکی که ربطی به شغل مورد درخواست ندارند نیست. جزییات مربوط به این موارد را در بخش تحصیلات ذکر خواهید کرد. از آنجایی که این بخش معمولا در انتهای رزومه قرار دارد، گنجاندن نام گواهینامه های مهم و معتبر بلافاصله پس از نامتان و در بالای رزومه به شما اطمینان می دهد که خواننده رزومه قطعا آن را خواهد دید و در نظر خواهد گرفت.


8. لینک های مرتبط

در حالیکه رزومه معمولا سندی معمولی و عاری از هر هیجانی است، شما می توانید با اضافه کردن بعضی موارد رزومه خود را متفاوت تر عرضه کنید. بهتر است لینک وبسایت هایی که معرف برند شخصیتی شما هستند را در رزومه بگنجانید. این اطلاعات همراه با اطلاعات تماس شما در بالای رزومه قرار می گیرد. اگر قصد دارید چنین اطلاعاتی را در رزومه تان ذکر کنید، باید از به روز بودن آنها اطمینان داشته باشید و مطمئن باشید که با هدف فعلی شما از نگارش رزومه مرتبط هستند.


9. افعال

در رزومه خودتان مختصر و مفید بنویسید. بیشتر از افعال و کمتر از صفات استفاده کنید تا بدین ترتیب بتوانید حسی از عمل گرایی و به سرانجام رساندن امور را منتقل کنید. افعالی مانند "مدیریت کردن" و "ارایه دادن" بسیار مورد علاقه هستند.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «9 لازمه ی یک رزومه ی موفق کدام است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..