تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تدوین سند ملی رشد، تکامل و تغذیه کودکان

رشد 10 درصدی عمل سزارین در کشور/ تدوین سند ملی رشد، تکامل و تغذیه کودکانحامد برکاتی رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه طی ۲۰ سال اخیر، میزان موالید کاهش یافته است، اظهار داشت: طی پنج سال گذشته تعداد موالید در کشور افزایش یافته به طوری که از یک میلیون و ۳۸۰ هزار، به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تولد رسیده و آمار کودکان صفر تا چهار ساله از کودکان ده تا ۱۴ سال بیشتر شده است.

وی افزود: این سند ملی، با کمک سازمان بهزیستی، وزارتخانه‌های رفاه و آموزش و پرورش تدوین شده و یک بار هم تصویب شد ولی اجرایی نشد تا اینکه به تازگی در نشستی مجددا بررسی و تصویب شد و قرار است که در صورت تایید شورای عالی سلامت، در کشور اجرایی شود.
 

برکاتی اظهارداشت: ۲۰ درصد مرگ کودکان به دلیل وقایع پیرامون تولد، ۲۰ درصد در اثر حوادث که ۸ درصد آن مربوط به حوادث ترافیکی و ۹ درصد به دلیل افتادگی، ۱۵ درصد مرگ کودکان ناشی از بیماری‎های غیرعفونی و ۱۰ درصد آن به دلیل بیماری‌های عفونی، رخ می‌دهد.

 وی درخصوص فرآیند زایمان نیز گفت: کشور ما به لحاظ پوشش‌دهی واکسیناسیون، جزو بهترین کشورهای دنیاست و مهاجران نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.  

برکاتی از آمار رو به رشد حدود ۱۰ درصدی عمل سزارین خبر داد و گفت: خوشبختانه تغذیه انحصاری با شیرمادر، از ۴۳ درصد به حدود ۵۳ درصد رسیده، ولی تداوم شیردهی تا یک سال و دو سال کاهش یافته است و ضعف مداخلات وجود دارد.

 وی افزود: بسته خدماتی متشکل از ۱۵ خدمت آموزشی که یکی از آن‌ها مربوط به تغذیه کودکان است، از سال آینده بصورت آزمایشی از طریق یک دانشگاه و پس از آن در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تدوین سند ملی رشد، تکامل و تغذیه کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..