تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زینب محبوب‌ترین نام نوزادان ترکیه برای پانزدهمین سال

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام موسسه ملی آمار ترکیه و اداره جمعیت این کشور، نام «زینب» دوباره در صدر فهرست محبوب‌ترین نام‌ها برای نوزادان دختر در ترکیه در سال 2016 میلادی قرار گرفت.
 
نام زینب از سال 2000 میلادی در صدر اسامی انتخابی والدین ترکیه‌ای برای فرزندان دخترشان قرار گرفته و محبوب‌ترین نام برای نوزادان‌شان بوده است؛ البته در میان 16 سال اخیر، سال 2006 نام "الیف" محبوب‌ترین نام دختر اعلام شد.  
 
زینب نام دختر ارشد حضرت محمد پیامبر اسلام(ص) بوده و معنای آن به زبان عربی زینت پدر و نیز سنگ گرانبهاست.
 
 سازمان ملی آمار ترکیه هم‌چنین در فهرستی اعلام کرده در سال 2016 پس از نام "زینب" نام "الیف" محبوب‌ترین نام بوده و خانواده‌ها استقبال خوبی از این اسم کرده‌اند، پس از این دو نام، نام‌های هیرانور، دافنه، میرای، عذرا و زهرا در لیست اسامی محبوب خانواده‌های ترکیه قرار دارند.
 
در میان نام پسران نیز نام یوسف در صدر محبوب‌ترین نام‌هایی که والدین در سال 2016 برای نوزادان  انتخاب کرده‌اند قرار گرفت و پس از آن ایمن، مصطفی، میراش، برات، احمد، حمزه و محمد قرار دارند.
 
یوسف نیز از جمله نام‌های قرآنی و نام یکی از پیامبران الهی است که برابر انگلیسی این نام جوزف است.  

منبع:فارس


انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زینب محبوب‌ترین نام نوزادان ترکیه برای پانزدهمین سال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..