تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تذکر سازمان بازرسی به شورا/ باید از یک حسابرس مشترک استفاده شود

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در سیصد وسی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود اظهار داشت: حسابرسی سال 92 شهرداری تهران از سوی بازرسی کل کشور و شهرداری طی برگزاری چندین جلسه انجام شد که بازرسی کل کشور نکاتی را تذکر داده است.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور با توجه به بند 44 آیین نامه مالی عنوان کرده که انتخاب حسابرس از وظایف شورا است اما دیده می شود که هئیت مدیره شرکت های شهرداری خود اقدام به انتخاب حسابرس می کنند اما بازرسی کل کشور اعلام کرده است که بالاترین مرجع که شورا است باید حسابرس انتخاب کند.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور ایرادی به شورا گرفته است و عنوان کرده شورا نسبت به انتخاب حسابرس دیر اقدام می کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: بازرسی کل کشور اعلام کرده است که حسابرسی شورای شهر باید ملاک باشد، در صورتی که تعدادی از اعضای شورا از حسابرسی شهرداری دفاع می کردند.

دبیر با اشاره به اینکه باید برای انجام کارهای حسابرسی شهرداری یک حسابرس انتخاب شود، تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور که به عنوان قانون محسوب می شود تذکر داده است که باید شورا و شهرداری یک حسابرس مشترک انتخاب کنند.

وی افزود: در گزارش سازمان بازرسی کل کشور آمده است که حسابرس منتخب باید اقدام به حسابرسی کند تا تخلفات بیشتر آشکار شود در صورتی که تا امروز حسابرسی استاندارد انجام می دادند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در گزارش سازمان بازرسی کل کشور آمده است در برخی سازمان ها و شرکت های شهرداری مشاهده می شود که به مدت 10 سال متوالی از یک موسسه برای انجام کارهای حسابرسی استفاده می‌شده که شورا این کار را انجام می دهد و هر سه سال حسابرسان را تغییر می دهد .

وی افزود: سازمان بازرسی به نحوه واگذاری اراضی D و B عباس آباد اعتراض کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مورد پرداخت وجوه بیمه و مالیات بیان داشت: شهرداری زمانی که پول شرکت ها و سازمان ها را پرداخت می کند، پول بیمه را نمی‌دهد اما سازمان بازرسی کل کشور تذکر داده است که باید پول بیمه همان ابتدا پرداخت شود.

چمران رئیس شورای شهر تهران در ادامه افزود: در دوره سوم شورای شهر یک حسابرس مشترک بین شورا و شهرداری انتخاب شد اما وقتی قرار بود در دوره بعد هم این کار را تکرار کنیم بسیاری از اعضای شورا به این موضوع  اعتراض کردند.

وی افزود: بنده هم  انتخاب دو حسابرس را کار درستی نمی دانم و باید یک حسابرس انتخاب شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تذکر سازمان بازرسی به شورا/ باید از یک حسابرس مشترک استفاده شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..