تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توقف‌پیشروی‌ترکیه‌به‌سمت‌منبج و رقه

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک مسئول نظامی سوریه اظهار داشت: پیاده نظام ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن از سمت شمال و شمال غربی وارد کشتزارهای محله القابون در شمال شرق دمشق شدند.

وی با اشاره به ورود نظامیان سوری به عمق یک کیلومتری کشتزارهای القابون که تحت تسلط تروریست های جبهه النصره قرار دارد، افزود: نیروی هوایی سوریه نیز محل تجمع این گروهک را در قلب القابون هدف گرفت.

 

این منبع گفت: عملیات نظامی ارتش سوریه و متحدانش برای پاکسازی کامل محله های القابون و برزه از دیروز دوشنبه با پایان مهلتی که به تروریست ها برای تسویه وضعیتشان داده شده آغاز شده است.

مقام نظامی سوریه با اشاره به شتاب و بزرگی پیشروی های ارتش سوریه به سمت القابون با هدف آزادسازی آن در کمترین زمان ممکن و بازگشت ثبات به آنجا گفت: پاکسازی القابون از حیث اینکه شمال شرق دمشق را به حرستا و غوطه شرقی متصل می کند حائز اهمیت است بخصوص که چندین تونل، محله القابون را به تروریست ها در غوطه شرقی مرتبط می کند.

وی افزود: فرماندهی نظامی ارتش سوریه و کمیته های آشتی ملی نیز به کار خود در تسویه وضعیت برخی تروریست هایی که خود را از جبهه النصره جدا کرده اند ادامه می دهد تا هدف عملیات نظامی قرار نگرفته و به زندگی طبیعی خود بازگردند.

منبع سوری گفت: یگان های ارتش سوریه همچنین مواضع تروریست های جیش الاسلام در غوطه شرقی را در پاسخ به شلیک ده ها خمپاره به حومه حرستا در ریف دمشق هدف گرفتند.

وی افزود: ارتش سوریه همچنین مناطق تجمع تروریست ها در عین ترما در محور شمالی و همچنین محله های جوبر و عربین را زیر آتش گرفتند.

این منبع گفت: تروریست های غوطه همچنین چهار گلوله خمپاره به اطراف فرودگاه بین المللی دمشق شلیک کردند که هیچ قربانی نداشت و قلب پایتخت از تیررس این حملات در امان است.

ارتش سوریه راه را بر نیروهای ترکیه به سمت منبج مسدود کرد

یک مسئول نظامی دیگر سوریه نیز تسلط ارتش سوریه و متحدانش بر روستاهای جب الخفی، زعره، جب السلطان و جب الحمام در شرق استان حلب را حائز اهمیت راهبردی بالایی توصیف کرد.

وی تاکید کرد: این رخداد مهم، راه را به روی شبه نظامیان در عملیات سپر فرات برای پیشروی به سوی شهرک منبج در جنوب شرق شهر الباب واقع در شمال شرق حلب مسدود می کند بخصوص که این شبه نظامیان (ارتش آزاد) درصدد بودند نشان بدهند که نیروهایشان در عمق سوریه به سمت منبج و رقه در حال پیشروی هستند.

مقام نظامی سوری ادامه داد: پس از اینکه ارتش سوریه روز یکشنبه شهرک «تادف» در شمال شرق حلب را آزاد کرد، نیروهای سپر فرات مواضع ارتش سوریه را با هدف پیشروی به سوی این شهر و تسلط بر آن مورد حمله قرار دادند که به درگیری هایی بین 2 طرف منجر شد .

وی افزود: با این وجود یگان های ارتش سوریه منطقه را کاملا تحت تسلط خود گرفته و مواضع خود را تثبیت کردند

برخی منابع می گویند که هیات روسی برای آتش بس بین ارتش سوریه و نیروهای ترکیه پا درمیانی کرده آن هم برای بار دوم پس از نخستین درگیری هایی که 2 هفته پیش در مناطق ابوزندین و ابوشمه بین 2 طرف روی داد.

ارتش سوریه به منابع تامین آب حلب نزدیک تر شد

منبع سوری گفت: ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن با پیشروی های خود به 20 کیلومتری شهر «الخفسه» که در اشغال داعش است، رسیدند این شهر که منبع مهم آب شرب حلب محسوب می شود هدف اصلی ارتش سوریه برای حل بحران آب شهر حلب است .

وی تاکید کرد: همزمان با سرعت پیشروی پیاده نظام های ارتش سوریه و متحدانش به سمت شهر الخفسه داعش درصدد خالی کردن منطقه و بیرون بردن خانواده ها به سمت پایگاه اصلی خود در شهر رقه است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توقف‌پیشروی‌ترکیه‌به‌سمت‌منبج و رقه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..