تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختلال وسواس فکری کودک چیست؟

وسواس فکری معمولاً در بزرگ‌سالی رخ می‎دهد، ولی احتمال این‌که کودکان هم دچار اختلال شوند کم نیست.

امتیاز خبر: 96 از 100 تعداد رای دهندگان 25

یک روان‌شناس گفت: وسواس فکری معمولاً در بزرگ‌سالی رخ می‎دهد، ولی احتمال این‌که کودکان هم دچار اختلال شوند کم نیست.
نسرین ریاحی اظهار کرد: اختلال وسواس فکری به‌ صورت تفکرات مزاحم و تکراری و رفتارهای کلیشه‎ای بروز می‎کند، اما در کودکان آنچه نمود بیشتری دارد رفتارهای کلیشه‎ای است. مثلاً خیلی از کودکان یک بازی تکراری را به شکل وسواس گونه چندین مرتبه در طول روز انجام می‌دهند و یا این‌که حتماً قبل از خواب خود را مجبور می‌کنند که یک کار مشخصی را انجام دهند.
این روان‌شناس با بیان این‌که تشخیص وسواس از هفت سالگی به بعد آسان‌تر است، ادامه داد: با توجه به این‌که کودکان می‎توانند علائم این اختلال را به طرز ماهرانه‌ای مخفی کنند والدین باید در تشخیص نشانه‎های آن دقت کافی را داشته باشند. به ‌عنوان ‌مثال در نظر بگیرند که این کودکان ترس از میکروب داشته، به ‌صورت افراطی به سر و وضع خود اهمیت می‌دهند و یا پرخاشگری‎های بیش ‌از حد نرمال دارند.
وی با تأکید بر اینکه اختلال وسواس فکری در صورت درمان نشدن ممکن است با افزایش سن پررنگ‎تر شود، افزود: این اختلال ریشه در اضطراب دارد و در واقع کودک با تکرار رفتارهای افراطی از میزان اضطراب خود می‎کاهد، از این ‌رو والدین در صورت مشاهده علائم وسواس باید حتماً مشکل فرزندان خود را با یک درمانگر در میان بگذارند.
ریاحی خاطرنشان کرد: وقتی کودکی دچار اختلال وسواس می‌شود احتمال اینکه یکی از والدین یا هر دو آن‎ها نیز درگیر این اختلال باشند زیاد است.

منبع:نی نی نما




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختلال وسواس فکری کودک چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..