تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آبله مرغان گرفتن نوزاد، چکار باید بکنم؟

نوزاد هم می تواند آبله مرغان بگیرد، بهتر است علائم بیماری را بدانید.

نوزاد هم می تواند آبله مرغان بگیرد، بهتر است علائم بیماری را بدانید. اگر نوزاد در معرض نوزادی با آبله مرغان قرار داشته به دنبال دانه ها و تاول های قرمز باشید. علائم آبله مرغان شامل دانه های قرمز رنگ کوچک است که کم کم به تاول های پر آب صورتی و خوشه های قهوه ای خشک تبدیل می شوند. در ابتدا این علائم بر روی صورت، دست ها و پاها دیده می شود. کودک خسته به نظر می رسد خیلی گرسنه نیست و تب کمی دارد.

اگر کودکم دچار آبله مرغان شد چه کاری انجام دهم؟
می توانید با پزشک مشورت کنید. برای جلوگیری از عفونت، ناخن های کودک را کوتاه کنید و اجازه ندهید خود را بخاراند. می توانید نوزاد را در حمام آب سرد همراه با جوش شیرین یا جو قرار دهید و سپس لوسیون کالامین بر روی جوش های او بزنید. تب را با استامینوفن درمان کنید.
اگر علائم نوزاد بدتر شد به پزشک اطلاع دهید. همچنین اگر چند روز پشت سر هم تب داشت، پوستش ورم کرد و قرمز شد نیز به پزشک اطلاع دهید.
اگر سیستم ایمنی بدن کودک ضعیف است و حدس می زنید در معرض آبله مرغان قرار گرفته است به پزشک اطلاع دهید.

آیا باید کودک را در مقابل آبله مرغان واکسینه کنم؟
واکسیناسیون کودک در 12 تا 15 ماهگی انجام می شود.
واکسیناسیون عوارض جانبی دارد و از 95% آبله مرغان ها جلوگیری می کند. اگر کودک به ژلاتین و آنتی بیوتیک حساسیت داشته باشد واکسیناسیون توصیه نمی شود.
اگر کودک سرطان دارد یا بیماری دارد که بر سیستم ایمنی بدنش تاثیر می گذارد، یا انتقال خون داشته یا قرص های استروئیدی خوراکی با دوز بالا مصرف می کند، پزشک انجام واکسیناسیون را توصیه می کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آبله مرغان گرفتن نوزاد، چکار باید بکنم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..