تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جنگ عربستان با ایران حزب الله را به یمن رساند

در صورت حمايت هاي بيشتر امريكا از عربستان در جنگ با حوثي ها، اين گروه با دستاني باز به استقبال از حمايت هاي ايران خواهد رفت و ما بزودي شاهد حزب الله ديگري در يمن خواهيم بود.

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی بااشاره به قدرتمندتر شدن حوثی ها در یمن و اینکه آنها نیروهای نیابتی ایران نیستند، پرداخت و نوشت: این واقعیت را باید بپذیریم که حوثی های یمن، حزب الله نیستند و آنها نیروهای نیابتی ایران نمی باشند.
 
این روزنامه افزود: ترامپ به دنبال اين است كه از حضور حوثي ها براي فشار به ايران استفاده كند اما يك مشكل كوچك وجود دارد و ان اين است كه حوثي  ها نيروي هاي نيابتي ايران نيستند. در حقيقت حوثي ها مانند حزب الله لبنان نيروهاي نيابتي تهران نيستند و اين رفتارهاي امريكا و كشورهاي عربي منطقه بوده است كه موجب شده حوثي ها به بازوهاي ايران تبديل شود.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: هرچند ايران در شعارهاي خود از حوثي ها حمايت ميكند اما مدارك بسيار كم و ناچيزي از حمايت نظامي ايران از حوثي ها وجود دارد. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که بتدريج مقابله و جنگ عربستان با حوثي ها مانند مقابله اسرائيل با حزب الله شده است. حتی در میان بسیاری از کشورهای عربی، جنگ تمام عیار عربستان با حوثی ها نیز پذیرفته نیست.
 
فایننشال تایمز در ادامه افزود: در صورت حمايت هاي بيشتر امريكا از عربستان در جنگ با حوثي ها، اين گروه با دستاني باز به استقبال از حمايت هاي ايران خواهد رفت و ما بزودي شاهد حزب الله ديگري در يمن خواهيم بود.

بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که جنگ طولانی مدت عربستان در یمن، در حقیقت به این خاطر است که عربستان به خاطر اختلافات و مبارزاتی که در منطقه با تهران دارد دراین اوضاع گیر کرده است و در صورتی که بخواهد پا را پس بگذارد، بازنده جنگ با ایران خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جنگ عربستان با ایران حزب الله را به یمن رساند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..