تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بانوان توانایی آن را دارند که در جامعه الگو شوند

منصوره ازغندی معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون شرایط ورود به حوزه علمیه خواهران گفت: در این راستا به دلیل وجود مقاطع مختلف، شرایط مختلفی نیز حاکم است. علاقه مندان به تحصیل علوم دینی و حوزوی در سه مقطع عمومی یا کارشناسی، کارشناسی ارشد یا عالی و تخصصی و دکتری مورد پذیرش واقع می شوند که طبیعتا هر کدام از این مقاطع شرایط خاص خود را می طلبند. یک نوع پذیرش هم در حوزه علمیه وجود دارد که مربوط به دخترانی است که دارای مدرک سیکل هستند.

وی افزود: آموزش دینی را می توان به دو بعد فردی و اجتماعی تقسیم کرد و بعد فردی به سبب نقش بانوان در جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است. تحصیل علوم دینی برای زنان جامعه در نقش های مادری، همسری و فرزندی موجب می شود که انسان با اصول، مبانی و ارزش های اسلامی آشنا شده و آن ها را در زندگی خود به کار بندد. همان طور که طبق آیه ای از قرآن کریم اگر خداوند خیر بنده ای را بخواهد او را از دین آگاه خواهد کرد. در حقیقت این یک وظیفه فردی و اجتماعی برای بانوان ماست که اگر چه آن ها نیمی از افراد جامعه را تشکیل می دهند اما نیمی تاثیرگذار هستند که می توانند نقش و اثر مثبت یا منفی بر سایر افراد اجتماع داشته باشند.

ازغندی در ادامه تصریح کرد: بانوان توانایی آن را دارند که برای افرادی که می خواهند ایمان بیاورند و در راه خدا و دین قرار بگیرند مقتدا، الگو و اسوه باشد. در این امر جنسیت مهم نیست زیرا تعالی، آرمان خواهی و کمال جویی وظیفه هر انسانی است. خداوند در کلام الله مجید می فرماید: انسان را گل سرسبد آفرینش خلق کرده و نفرموده زن یا مرد، بنابراین این انسان نسبت به همه موجودات از جایگاه بالاتری برخوردار است و زمانی می تواند برتری های خود را نشان دهد که با معارف ناب محمدی و اصول و ارزش های انسان ساز آشنا شود. 

وی در بخش دیگری از گفتگو ابراز داشت: دانش آموخته های علوم دینی در حوزه علمیه از وظایف خود آگاه شده و همه اصول را از سرچشمه فرا می گیرند و پس از آن به فراخور نیاز جامعه می توانند موجب تغذیه فرهنگی اجتماع شوند. نکته قابل توجه آنکه در حوزه های علمیه از فارغ التحصیلان جهت تدریس استفاده می شود و به غیر از موارد بسیار نادر اولویت با فارغ التحصیلان خواهد بود.

ازغندی در پایان خاطرنشان کرد: همه افتخار ما این است که  مدیرانی که در راس مدیریت حوزه های علمیه خواهران قرار دارند از دانش آموخته های حوزه های علمیه خواهران هستند. همچنین حوزه با معاونت ها، دانشگاه، نشر دانش آموزی و آموزش و پرورش ارتباط  داشته و خواهران دانش آموخته و فارغ التحصیل ما در مجامع و مجالس خانوادگی به دلیل فراگیری اصول اصلی به عنوان مبلغ پاسخگوی نیاز زنان جامعه هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بانوان توانایی آن را دارند که در جامعه الگو شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..