تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روایت گزارشگر سازمان ملل از وضعیت دلخراش مسلمانان میانمار

گزارشگر ویژه سازمان ملل روایت های دلخراشی را پس از پایان سفرش به بنگلادش در مورد پناهندگان روهینگیایی بیان می کند.

به گزارش «شیعه نیوز»، فرستاده سازمان ملل متحد پس از پایان ماموریت اش در بنگلادش گفت: پناهندگان روهینگیایی که از خشونت در میانمار فرار کرده اند گفتند که چگونه نیروهای دولتی زنان را مورد تجاوز گروهی قرار می دادند، گلوی مردم را می بریدند و کودکان را در خانه های در حال سوختن می انداختند.

«یانگهی لی» گزارشگر ویژه این سازمان در امور میانمار گفت خشونت ها علیه مسلمانان میانماری به مرتب بدتر از چیزی بود که تصور می کردم.

وی پس از پایان سفر چهار روزه خود به بنگلادش در بیانیه ای گفت: من روایت های دلخراشی را شنیدم. من به ویژه تحت تاثیر صحبت های مادری قرار گرفتم که بارها و بارها ابراز تاسف کرد که به اشتباه تصور کرده بود پسرش را از خانه شان که در حال سوختن بود، خارج کرده اند.

لی گفت جنایات وحشتناک زیادی را یکی پس از دیگری شنیده است از جمله گلوهایی که بریده شده و کودکانی که در آتش انداخته شده اند.

هزاران نفر پس از فرار از سرکوب نظامی در میانمار، در اردوگاه ها پناه گرفته اند. پس از آن که ارتش میانمار یک عملیات خشونت بار چهار ماهه را علیه  اقلیت مسلمانان روهینگیا آغاز کرد، نزدیک به 73 هزار روهینگیایی وارد بنگلادش شده اند.

سازمان ملل می گوید، اقدامات میانمار می تواند برابر با جنایت علیه بشریت باشد. این پناهجویان، که بیشتر آنها هم اکنون در اردوگاه های کثیف در منطقه کوکس بازار در مرز با ایالت راخین میانمار زندگی می کنند، داستان های وحشتناکی از تجاوز نظام مند، کشتار و شکنجه به دست ارتش، روایت کرده اند.

لی دولت میانمار را به ادامه تبعیض علیه مسلمانان این کشور متهم کرده و از مقامات خواسته است تا از تداوم خشونت ها و آزار و اذیت ها علیه این قشر آسیب دیده ممانعت به عمل آورند.

برخی آمارها نشان می دهد که از آغاز موج جدید خشونت ها در میانمار علیه مسلمانان از اکتبر تاکنون بیش از 86 نفر کشته شده اند. دولت میانمار حاضر نشده است تا مسلمانان روهینگیا را به عنوان یکی از اقلیت های قومی این کشور به رسمیت بشناسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روایت گزارشگر سازمان ملل از وضعیت دلخراش مسلمانان میانمار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..