تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ظرفیت کابل‌های فیبرنوری ایران چقدر است؟

ظرفیت کابل‌های فیبرنوری ایران چقدر است؟

طبق آمارهای اخیر ظرفیت کابل فیبر نوری بین شهری در ایران به 61 هزار کیلومتر رسیده است. در ادامه با تک شات همراه باشید.


آمارهای منتشر شده گویای آن است تا پایان آذرماه سال جاری پهنای باند بین‌الملل اینترنت به 673 گیگابایت و ظرفیت شبکه IP داخل کشور به 4000 گیگابایت بر ثانیه رسیده است.


همچنین میزان ترانزیت ارتباطات بین‌الملل کشور به3600 STM1 رسیده است. اما مرور بیشتر آمارها در زمینه‌ی بهره‌مندی از تلفن ثابت نیز گویای آن است که تا پایان پاییز امسال ضریب نفوذ دسترسی به تلفن ثابت به 38.52 درصد رسیده و تا پایان این دوره شرکت مخابرات ایران در شهرها بالغ بر 29 میلیون و 72 هزار خط تلفن نصب کرده است که از این میان بیش از 25 میلیون و 479 هزار خط در حالت دایر شده یا فعال قرار دارند.


طبق آمارهای ارائه شده در شرکت مخابرات، تعداد خط‌های تلفن ثابت نصب شده در روستاها بالغ بر شش میلیون و 252 هزار شماره است که از این میان حدود پنج میلیون و 25 هزار خط روستایی دایر شده وجود دارد.


در مجموع تعداد شماره‌های نصب شده تلفن ثابت از سوی مخابرات بالغ بر 35 میلیون و 325 هزار شماره بوده که از این میان تعداد دایری‌های این شرکت بیش از 30 میلیون و 504 هزار شماره محسوب می‌شود.


اما علاوه بر مخابرات در حوزه تلفن ثابت شرکت‌های دیگری نیز مجاز به فعالیت شده‌اند که البته درصد واگذاری آنها نسبت به شرکت مخابرات کمتر بوده است. بدین ترتیب شرکت ارتباطات فرزانگان پارس (ایرافون قشم) 40 هزار خط منصوبه و دایر شده داشته است همچنین شاتل به نصب 3417 خط پرداخته که البته همچنان تعداد دایری‌های این شرکت صفر است. شرکت رسانه مهر وطن (ضحی کیش) نیز بیش از 300 هزار خط منصوبه و حدود 152 هزار خط دایر شده دارد.


طبق آمارهای ارائه شده در حال حاضر 55 هزار و 296 هزار روستای کشور دارای ارتباط محسوب می‌شوند و تعداد روستاهایی که دارای تلفن خانگی هستند به 49 هزار و 14 روستا رسیده است.


همچنین طی این مدت بیش از 121 هزار و 443 دستگاه تلفن همگانی و 4116 تلفن همراه جاده‌ای (GSM) در کشور فعال بوده است. تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت نیز 25 هزار و 475 روستا اعلام شده است.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ظرفیت کابل‌های فیبرنوری ایران چقدر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..