تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارسال لیست های غیرواقعی از سوی کارفرمایان مهمترین دغدغه تامین اجتماعی خراسان شمالی

ساعت: 09:11 منتشر شده در مورخ: 1395/12/10 شناسه خبر: 1050396

معاون اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی مطرح کرد:

معاون اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ارسال لیست های غیرواقعی از بنگاه های اقتصادی بدون نیروی کار مشکلاتی برای تامین اجتماعی ایجادکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سید احمد سیدی، معاون اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی مهمترین ماموریت سازمان تامین اجتماعی را ایجاد امنیت اجتماعی برای نیروهای شاغل درجامعه دانست تا از استفاده و بهره برداری  کسانی که هیچ گونه مشارکتی در تامین منابع سازمان ندارند، جلوگیری کند.

وی یکی از موارد تعامل و ارتباط سازمان با کارفرمایان را ماده 39 قانون تامین اجتماعی در رابطه با ارسال لیست حق بیمه اعلام کرد وافزود: منابع سازمان تامین اجتماعی برای ارائه تعهدات فقط از محل وصول حق بیمه ها و سرمایه گذاری مختصر از محل فعالیت اقتصادی تامین می شود.

وی ادامه داد: بنابراین ارسال لیست حق بیمه از مهمترین خواسته وانتظار تامین اجتماعی از کارفرمایان است تا به موقع سازمان خدمات خود را به نیروهای شاغل وبیمه شدگان ارائه کند.

سیدی ارسال لیست های حق بیمه غیر واقعی را مهمترین دغدغه تامین اجتماعی اعلام کرد وگفت: ارسال لیست های غیرواقعی در بنگاه های اقتصادی که افراد اشتغال ندارند و صرفا با نگاه و نگرش عاطفی وحمایتی به شهروندان است مشکلاتی برای سازمان ایجاد کرده است.

وی افزود: درحالی که منابع سازمان تامین اجتماعی حق الناس است و این امر باعث تضعیف حقوق کلیه کسانی که درمنابع سازمان مشارکت دارند می شود.

سیدی دراین خصوص از کارفرمایان خواست هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی برای افرادی که درکارگاه اشتغال ندارند لیست حق بیمه ارسال نکنند.

 

بیشترین لیست ارسالی حق بیمه های غیرواقعی مربوط به پروژه های پیمانکاری است

معاون اداره کل تامین اجتماعی استان  یکی دیگر از معضلات تامین اجتماعی  در خراسان شمالی و سایر استان ها را موضوع پروژه های پیمانکاری اعلام کرد و از پیمانکاران خواست بر عملیات های اجرایی که برآنها محول می شود نظارت دقیق داشته باشند چراکه بیشترین لیست ارسالی حق بیمه های غیرواقعی به تامین اجتماعی  مربوط به پروژه های پیمانکاری بوده است.

معاون اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی به 53 هزار کارگاه در استان خراسان شمالی اشاره کرد واظهارداشت: از این تعداد 33 هزار کارگاه در استان فعال هستند که کنترل تمامی پرونده لیست حق بیمه این تعداد کارگاه  از سوی بازرسان سازمان بسیار سخت است  براین اساس از کارفرمایان خواست در ارسال  لیست حق بیمه نظارت دقیق،عادلانه و منصفانه داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه برخی مواقع برگه لیست حق بیمه سفید امضا در دست واگذار کننده کارفرما ویا مهندسان ناظر مشاهده شده  که هر موقع به سازمان مراجعه می کنند این لیست راتکمیل می کنند دراین راستا تقاضا داریم لیست افرادی که واقعا اشتغال دارند از طریق پروژه های پیمانکاری به سازمان ارسال شود.

سیدی یکی دیگر از معضلات تامین اجتماعی را درخواست کارافتادگی با حداقل سوابق بیمه ای اعلام کردو اظهارداشت: درحالی که طی بررسی از سوابق بیمه شدگان متوجه شدیم کار فرمایان بازهم بانگاه ونگرش عاطفی و کمک اقدام به ارسال لیست غیر واقعی حق بیمه می کنند .

105 هزار بیمه شده اصلی و تبعی دراستان خراسان شمالی

معاون اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه به 105 هزار بیمه شده اصلی و تبعی دراین استان اشاره کرد وگفت: درحال حاضر حدود 12 هزار و 500 مستمری بگیر دراستان وجود دارد که برای این تعداد ماهیانه حدود 13 میلیارد تومان فقط تعهدات بلند مدت پرداخت می شود.

وی به ویژگی خاص وشرایط سخت پوشش بیمه ای  استان خراسان شمالی نسبت به سایر استان ها اشاره کرد و گفت: از لحاظ وسعت پوشش جغرافیایی استان خراسان شمالی از 14 استان کشور بزرگتر است  و این بدان معنا است که کارکنان خراسان شمالی باید  2 برابر بقیه همکاران سایر شعب استان های دیگر فعالیت کند  تا بتواند شاخص های سازمان را محقق کنند.

سیدی همچنین استان خراسان شمالی را جز محدود استان هایی یاد کرد که 50 درصد جمعیت آن شهری و 50 درصد روستایی است و این مهم نیز ضریب پوشش بیمه ای در این استان را سخت کرده است.

وی همچنین  اشتغال اکثر مردم استان در حوزه دامپروری و کشاورزی به صورت سنتی، رکود در صنعت ساختمان،محدودیت ساختار اشتغال صنعتی ، افزایش جمعیت حاشیه نشینی، فعالیت کارگاه های زیرزمینی، فرار بیمه ای، سرانه درآمد پایین و... از جمله شرایط خاص وسخت استان در تحقق شاخص های سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد .

انتهای پیام/ب




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارسال لیست های غیرواقعی از سوی کارفرمایان مهمترین دغدغه تامین اجتماعی خراسان شمالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..