تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل پرونده تخلفاتی برخی بانکها در بورس/عدم همکاری هیات مدیره ها

حسن امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به چشم انداز سهام بانکها و سهامداران بعد از اصلاحات مرحله دوم صورتهای مالی بر اساس IFRS گفت: اصلاحات صورتهای مالی بر اساس گزارشگری مالی بین المللی در بانکها ربطی به افت ارزش سهام ندارد و در صورتهای مالی بانکها بر اساس استانداردهای نوین، نکاتی وجود داشت که از سوی بانک مرکزی مورد اشاره قرار گرفته است.

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: آنچه که اهمیت دارد آن است که بانکداری باید یک صنعت سودآور باشد؛ اما در حال حاضر با توجه به بالا بودن نرخ سود سپرده ها و بسته بودن دست بانکها نیز در بحث تسهیلات، برخی فاکتورها با هم تناسب معقولی ندارد؛ ضمن اینکه وظیفه و کارکرد اصلی بانکها،   کسب درآمد از طریق اعطای تسهیلات نیست؛ بلکه بانک باید از طریق کارمزدسازی درآمد خود را احصاء کند.

وی تصریح کرد: پس بانکها باید به سمت و سویی بروند که بتوانند خدمات بیشتری ارایه کرده و در ازای ارایه این خدمات، سودآوری را بیشتر کنند و اگر هم نیاز است بازنگری روی نرخ کارمزد انجام دهند، از قبل بانک مرکزی کار را ساماندهی نماید.

معاون سازمان بورس گفت: هر بانکی که کسری اطلاعات را تکمیل کند؛ بلافاصله نماد آن در بورس بازگشایی خواهد شد. اما اینکه چرا برخی بانکها اطلاعات را تکمیل کردند و نمادشان هم باز شد، به عملکرد هیات مدیره بانکها برمی گردد.

امیری گفت: سازمان بورس مرتب با این بانکها مکاتبه کرده و تذکر می دهد که اطلاعات را در هر مرحله، ارایه دهند؛ در این میان دستورالعمل ها کاملا مشخص است که هر اطلاعاتی باید در چه مقطعی ارایه شود؛ پس اگر بانکها تخلف داشته باشند، برای آنها پرونده تخلفاتی تشکیل می دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل پرونده تخلفاتی برخی بانکها در بورس/عدم همکاری هیات مدیره ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..