تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امیال جنسی از دید روان درمان ها

همسر متکی همسر غیرقابل اعتماد شوهر حسود شریک جنسی انحصار طلب

از دید روانپزشکی میل جنسی و برقراری رابطه جنسی نوعی عشق ورزی به طرف مقابل است می خواهیم به بررسی نظریه های روان درمانی در مورد برقراری رابطه جنسی بپردازیم عشق و صمیمیت با رابطه جنسی افزایش پیدا خواهند کرد .

عشق و صمیمیت قطعا زندگی را شیرین تر می کنند. تقریبا همه افراد، دوست داشتن و دوست داشتنی بودن را دلپذیر می دانند. تمایل به ارتباط برقرار کردن در رویارویی های میان فردی، کاملا معقول است. هر چه افراد ارتباط میان فردی بهتری داشته باشند خوشحال تر هستند. اما این به آن معنی نیست که عشق و صمیمت برای وجود انسان ضروری هستند.

به محض اینکه عشق را واجب مطلق بدانیم، آدم های مضطرب، پرتوقع و وابسته ای می شویم. اگر به خودمان بگوییم که باید عشق بورزیم، سعی می کنیم کسانی که آن را تامین می کنند تصاحب کنیم. اگر آنها عشق خود را متوجه دیگران کنند، حسادت می ورزیم، و چنانچه کسی از راه برسد و عشق ما را تصاحب کند، بدون آن نمی توانیم به زندگی خود ادامه دهیم.

همسر متکی , شوهر حسود,شریک جنسی انحصار طلب و همسر غیرقابل اعتماد، نمونه هایی از آدم هایی هستند که عشق را به صورت جبر مطلق تعریف می کنند.

به رغم عقاید مذهبی رایج برای اینکه عشق را درک کنیم لازم نیست آنرا بپرستیم. عشق پدیده ای انسانی است که لذت و شادی زندگی را بیشتر می کند، نه جبر مطلقی که بتواند وجود ما را موجه جلوه دهد یا ما را تقدیس کند.

میل جنسی نیز به تقدیس نیاز ندارد. میل جنسی تمایل کثیفی نیست که بتوان آن را فقط با تولید مثل، ازدواج یا عشق توجیه کرد. البرت الیس به عنوان مدافع برجسته میل جنسی بدون احساس گناه یکی از صاحب نظران منطقی نادر برای آزادی جنسی بود. تاکید بر اینکه آمیزش جنسی به عشق نیاز دارد تا اینکه خوب باشد از قرار معلوم نوعی آموزه ی انسانی است که واقعا یک گرگ اخلاقی در لباس میش است، نوعی اخلاق قدیمی و سرکوبگر که اصرار دارد میل جنسی بر اساس ارزش والاتر و نه لذت فطری توجیه می شود.

آمیزش جنسی می تواند صرفا برای تفریح باشد. میل جنسی می تواند واضح ترین ابراز تمایل طبیعی افراد برای تولید لذت باشد. آزاد بودن در بهره مند شدن از این لذت عمیق، به معنی نادیده گرفتن ممنوعیت های غیر منطقی جامعه ی ضد جنسی یا توقعات نامعقول جامعه ای است که ارزش افراد را با تعداد ارگاسم هایی که کسب می کنند یا تعداد شریک جنسی آنها می سنجد. افراد آمیزش جنسی بدون احساس گناه و اضطراب دارند که به قدر کافی منطقی باشند که تمایلات جنسی طبیعی خود را بدون نگرانی از توقعات والدین یا عملکرد جنسی ابراز کنند.

منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: چگونه به روابط زناشویی خود رنگ و رویی تازه ببخشیم 

ارسال شده در 10 اسفند 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع جنسی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امیال جنسی از دید روان درمان ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..