تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوروز 96؛ آغاز طرح التیام‌بخشی آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شیراز

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست، این موضوع نیز قرار است در حاشیه شهر شیراز نمود پیدا کند و مردان جهادگر از ابتدای آغازین روزهای سال جدید در نوروز 96 کمر همت بسته و برای عمران و آبادی در حاشیه کلان شهر شیراز تلاش کنند.

در همین راستا قرار است از نوروز دومین مرحله از عملیات سازندگی در مناطق حاشیه شهر شیراز با رویکرد آموزش خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس آغاز شود.

22 روستای حاشیه شیراز زیرپوشش طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون هدایت عملیات جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز با دعوت از از تمام تشکل‌ها، دانشجویان، فعالان و متخصصان حوزه خانواده برای شرکت در این حرکت جهادی اظهار داشت: از اهداف کوتاه مدت اجرای این طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده، کاهش اعتیاد و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی حوزه دختران و زنان است.

علی خواجه‌نژادیان بیان کرد: بهبود فرآیند تربیت و رشد نسل نوپا، تقویت فعالان و موثرین فرهنگی و روحانیون منطقه، عمران و آبادانی فضای روستا و خانه‌ها از دیگر موضوع‌های مهمی است که در مناطق حاشیه‌ای شیراز با همکاری سپاه ناحیه بقیت‌الله شیراز دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات سازندگی شهر شیراز در منطقه حاشیه کمربندی شیراز اجرا می‌شود گفت: روستاهایی که در این طرح قرار می‌گیرند شامل بیدزرد، تفهیان، ظفرآباد، محمودآباد، اسماعیل‌آباد، دولت آباد، دهنو، کوشک بیدک، سنجاقک، کرونی، جمال‌آباد، کفری،حسن‌آباد،اسلاملو،علی‌آباد،سلطان‌آباد،جرسقان،گچی،کیان‌آباد،شاپورجان،محمودآباد و خاتونک است.

معاون هدایت عملیات جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس خاطرشان کرد: روستاهای تفیهان،ظفرآباد،جمال‌آباد،سلطان‌آباد،محمودآباد و خاتونک از پایگاه‌های اصلی طرح‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی در دومین مرحله عملیات سازندگی در مناطق حاشیه شیراز به شمار می‌روند.

خواجه‌نژادیان در مورد فعالیت‌های جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: برنامه‌های این جبهه مردمی با عنوان عملیات سازندگی و موضوع محرومیت‌زدایی در زمینه‌های فرهنگی و عمرانی در مدت 2 سال از آذر 95 تا 97 در هشت مرحله و نقاط مختلف استان فارس انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هر مرحله در سه ماه انجام می‌گیرد افزود: گستره برنامه‌های جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس با محوریت حاشیه شهر شیراز صورت می‌گیرد.

خواجه‌نژادیان به معرفی دبیرخانه جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: این جبهه مردمی با هدف شناسایی، توانمدسازی و شبکه‌سازی تشکل‌های فرهنگی استان زیرنظر بنیاد ملی خاتم‌الاوصیاء در استان فارس راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود در استان و فقر و محرومیت فرهنگی و مادی موجود در برخی نقاط فارس، جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی، عملیات مردمی گسترده‌ای را طراحی کرده که در نخستین فاز خود در دو سال و در هشت مرحله با مشارکت هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی، خیریه‌ها، موسسات فرهنگی مذهبی و نیز عموم موثرین فرهنگی و مردم علاقه‌مند اجرا می‌شود.

خواجه‌نژادیان گفت: فعالیت‌های جبهه مردمی انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از مشارکت حداکثری مردم ساکن در مناطق هدف، تلاش می‌کند به بخشی از نیازهای عمرانی، فرهنگی مناطق محروم پرداخته و توانمندسازی و خوداتکایی مناطق هدف را محقق سازد تا بر بستر این توانمندسازی عمومی و در طی یک فرآیند بلند مدت فقر و محرومیت را در استان ریشه‌کن کند.

معاون هدایت عملیات جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی این جبهه مردمی شامل بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم، استفاده از تمام توان و ظرفیت اقلیمی، انسانی مالی و لجستیکی موجود در مناطق محروم است.

وی از دیگر برنامه‌ها را ، توانمندسازی مردم منطقه در حوزه‌های اشتغال، کارآفرینی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و پرهیز از ایجاد وابستگی، آموزش و ارتقاء آگاهی عمومی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت بنیان های خانواده و بهبود کیفیت زندگی عنوان کرد.

مسئولان به محرومیت‌های حاشیه شیراز توجه کنند

مسئول بسیج سازندگی استان فارس نیز با اشاره به محرومیت‌های موجود در روستاهای اطراف شیراز خواستار توجه مسئولان در برطرف شدن این محرومیت‌ها شد و اظهار داشت: امروز حاشیه شیراز نیازمند یک توجه خاص است و نباید از ذهن‌ها فراموش شود.

عبدالحمیداسماعیلی با اشاره به وضعیت نامناسب روستاهای اطراف شیراز و زندگی مردم در محرومیت گفت: این روستاها با مشکلات مختلف فرهنگی، بهداشتی و عمرانی مواجه هستند که نیازمند توجه ویژه به آنان در رفع مشکلات موجود است.

اسماعیلی افزود: روستاهای گچی، ده‌پیاله، سلطان‌آباد و مناطق دیگر شهری شیراز از جمله شرغان و ترکان با مشکلات مختلف فرهنگی، بهداشتی و عمرانی مواجه هستند که باید برای رفع آن اقدام شود.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس گفت: بسیج سازندگی استان فارس برای برطرف کردن مسائل و مشکلات موجود آماده همکاری و مشارکت در اجرای طرح‌های مختلف بهداشتی و درمانی در این مناطق است.

وی از عدم مشارکت برخی مسئولان در اجرای طرح‌های مختلف بسیج سازندگی انتقاد کرد و افزود: بسیاری از مواقع گروه‌های جهادی در مناطق مختلف که با مشکلات خاص مواجه هستند، مشغول خدمات‌رسانی می‌شوند اما مسئولان منطقه هیچ سرکشی از این مناطق را ندارند.

اضافه شدن 1800 هکتار از اراضی و روستاها حاشیه شیراز به محدوده شهر

بیش از این محمودرضا طالبان، عضو شورای شهر شیراز، نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در 6 سال گذشته براساس مصوبه‌ای که در شورایعالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسید نزدیک به 1800 هکتار از اراضی و روستاها حاشیه شیراز به محدوده قانونی شهر اضافه شد و تمام اینها در برگیرنده محلاتی مانند سهل‌آباد، مهدی‌آباد، کوشک میدان، پای‌کُتا، شیخ‌علی چوپان، دِه‌پیاله و شهرک سعدی است که امروزه به عنوان محله‌های حاشیه‌نشین شناخته‌ می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این مناطق از کمترین امکانات شهری محروم هستند افزود: اگر هر یک از این محله‌های حاشیه‌نشین در اطراف کلانشهر شیراز بررسی شود متوجه خواهید شد که حتی یک قطعه زمین وجود ندارد که بتوان از آن برای ساخت اماکن عمومی استفاده کرد و این محلات عمدتا از وجود مدرسه، زمین ورزشی، معابر مناسب برای تردد خودروهای حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و غیره محروم مانده‌اند زیرا تمام زمین‌های موجود در این محله‌ها به مسکونی تبدیل شده است.

طالبان با بیان اینکه موج نخست حاشیه‌نشینی تا حدودی در شیراز کنترل شده است نسبت به بروز موج دوم حاشیه‌نشینی در اطراف مناطق حاشیه‌‌ای شهر ابراز نگرانی شدید کرده و گفته بود: اگر برای این موضوع تدبیری اندیشیده نشود در آینده نه چندان دور شیراز دچار بحران بسیار شدید در این زمینه می‌شود.

به گزارش تسنیم، علاقه‌مندان به ویژه تشکل‌های مختلف مردم‌نهاد برای مشارکت در برنامه‌های محرومیت‌زدایی حاشیه شیراز می‌توانند با شماره 09372272206 در فضای مجازی و از طریق تلگرام در ارتباط باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوروز 96؛ آغاز طرح التیام‌بخشی آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شیراز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..