تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

سلاخی دایناسورها در باواریا، سوغاتی زنبورها از جنگل سیاه؛

وبسایت نود: هفته بیست و دوم بوندس لیگا با برتری قاطع صدر جدولی ها به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به وقایع این هفته مسابقات بوندس لیگا

هفته بیست و دوم بوندس لیگا با نتایج جالبی توأم گردید. سلاخی کردن دوباره هامبورگ در باواریا توسط بایرن مونیخ، برتری قاطع بوروسیا دورتموند و لاپیزیگ، ادامه تیره روزی های بایر لورکوزن و دراماتیک ترین روزهای بوروسیا مونشن گلادباخ از اهم رویدادهای هفته ۲۲ بود.

خواندنی های هفته بیست و دوم بوندس لیگا؛ سلاخی دایناسورها در باواریا، سوغاتی زنبورها از جنگل سیاه

بایرن مونیخ ۸-۰ هامبورگ

طی چند سال اخیر، مسابقه سنتی تیم های هامبورگ و بایرن با نتایج عجیبی همچون ۶-۰، ۹-۲ و ۸-۰ همراه بوده است. شاید کمتر کسی از برتری ۸ گله بایرن متعجب شده باشد زیرا آنها دقیقاً دو سال پیش یعنی در فوریه ۲۰۱۵ نیز ۸ گل به هامبورگ زدند تا سناریوی سنگین ترین تاریخ این باشگاه را تکرار کنند. هت تریک روبرت لواندوفسکی و دو گله (brace) کینگزلی کومان موجب این برتری قاطع گردید. ستاره درخشان بایرن در این بازی توماس مولر بود که دو پاس گل داد و پس از مدت ها، یک نمایش عالی را از او شاهد بودیم. آرین روبن تمام نشدنی نیز با یک گل و یک پاس گل، از این خوان گسترده استفاده بهینه ای کرد. یوهان ژورو مدافع هامبورگ یکی از بدترین بازیکنان میدان بود تا یک بار دیگر ثابت کند که قابلیت حضور در تیم منتخب بدترین های تاریخ بوندس لیگا را دارد.

خواندنی های هفته بیست و دوم بوندس لیگا؛ سلاخی دایناسورها در باواریا، سوغاتی زنبورها از جنگل سیاه

بایرن مونیخ در تاریخ بوندس لیگا توانسته مجموعاً ۲۴۰ گل را مقابل هامبورگ بزند. ششمین برد پیاپی و هفدهمین بازی پیاپی بدون باخت بایرن مقابل هامبورگ رقم خورد. هامبورگ از سپتامبر ۲۰۰۹ تاکنون نتوانسته بایرن را شکست بدهد.

بایرن طی ۶ پیروزی متوالی اخیر مقابل هامبورگ، کمتر از ۳ گل در هر بازی نزده و جمعاً ۴۴ گل را درون دروازه دایناسورها قرار داده است. بایرن طی ۲۶ بازی خانگی اخیر در کلیه رقابت ها شکست نخورده است. آخرین باخت بایرن در ورزشگاه آلیانز آرنا به حدود یک سال قبل مربوط می شود.

شاگردان کارلو آنچلوتی در فصل جاری بوندس لیگا، ۶ گل را در دقیقه ۹۰ به ثمر رسانده اند که پس از ۷ گل دقیقه نود تیم های وردر برمن (فصل ۱۰-۲۰۰۹) و بوخوم (فصل ۰۳-۲۰۰۲)، یک رکورد محسوب می شود. به لحاظ تاریخی، گلزنی بایرن در دقیقه ۹۰ یک اتفاق عادی در فوتبال آلمان بوده و به « Bayern-Dusel» معروف است.

خواندنی های هفته بیست و دوم بوندس لیگا؛ سلاخی دایناسورها در باواریا، سوغاتی زنبورها از جنگل سیاه

توماس مولر با مجموع ۸ پاس گل در فصل جاری بوندس لیگا، دوباره به روزهای اوج نزدیک می شود. روبرت لواندوفسکی نیز با زدن ۱۲ گل طی ۱۰ بازی اخیر بوندس لیگا، از آمار گلزنی اووه سیلر بازیکن افسانه ای تاریخ هامبورگ (۱۳۷ گل) عبور کرد و جالب این که با گلزنی به تیم هامبورگ، به چنین موفقیتی دست یافت.

رنه آدلر برای دویست و پنجاهمین بار در بوندس لیگا به میدان رفت. او ۸ گل دریافت کرد در حالی که مانوئل نویر برای صدمین بار با پیراهن بایرن توانست کلین شیت داشته باشد. آدلر فقط در ۲۵% بازی هایش کلین شیت کرده است. نویر سریع تر از هر دروازه بانی در تاریخ بوندس لیگا، به مرز ۱۰۰ کلین شیت رسید. روزگاری می گفتند که رنه آدلر دروازه بان اصلی تیم ملی آلمان می شود و مانوئل نویر باید ذخیره اش باشد. حال باید گفت که آدلر کجا و نویر کجا؟

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

روبرت لواندوفسکی با ثبت سومین هت تریک فصل و رسیدن به ۱۹ گل، باز هم مدعی جدی کسب عنوان آقای گل بوندس لیگا است. بسیاری از کارشناس های فوتبال آلمان از جمله رومینیگه معتقدند که لواندوفسکی قادر به شکستن رکورد گلزنی گرد مولر خواهد بود.

«لوا گُل» در بازی قبل با هرتا برلین، در ترکیب اصلی حضور نداشت اما کارلتو ترجیح داد تا لواندوفسکی و خاوی مارتینز را به ترکیب اصلی برگرداند. خوان برنات و یاسوا کیمیش در این بازی روی نیمکت نشستند. حضور نیم ساعته رناتو سانچز و باز شدن پای کینگزلی کومان به گلزنی در فصل جاری، از جمله نکات بارز بازی بود. کومان برای اولین بار توانست در یک بازی رسمی، دو گل بزند.

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

مارکوس گیزدول با ایجاد ۴ تغییر در ترکیب اصلی هامبورگ، مقصر اصلی این باخت بود زیرا بازیکن های آماده ای مثل کیریاکوس پاپادوپولوس و آرون هانت را روی نیمکت گذاشت و با قرار دادن داگلاس سانتوس و یوهان ژورو در ترکیب، بدترین تصمیم را گرفت زیرا هر دو بازیکن جزو بدترین های هامبورگ بودند.

کارلو آنچلوتی در این بازی برای هزارمین بار به عنوان سرمربی در یک مسابقه رسمی، روی نیمکت نشست و پیش از آغاز بازی نیز مورد تقدیر مسئولان باشگاه بایرن مونیخ از جمله کارل هاینتس رومینیگه قرار گرفت. کارلتو در ۶۰% این بازی ها، به پیروزی دست یافته است.

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

۷۱% مالکیت توپ برای بایرن، ۶۷۱ پاس سالم بایرن در مقابل ۲۰۷ پاس سالم هامبورگ. تعداد شوت های داخل چارچوب؛ ۱۲ برای بایرن و ۱ برای هامبورگ!

 آرین روبن با گلزنی در این بازی تبدیل به تنها بازیکن تاریخ بوندس لیگا شد که ۹ گل را به یک تیم زده و هر ۹ گل نیز در بازی خانگی بوده است. هر ۴ گل اخیر آرتورو ویدال در بوندس لیگا، گل نخست بازی بوده است. بایرن در این بازی با نخستین شوت به سوی چارچوب دروازه حریف به گل دست یافت.

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

فرایبورگ ۰-۳ بوروسیا دورتموند

دو گل پیر امریک اوبامیانگ باعث شد تا دورتموند به نایب قهرمانی امیدوار شود و رقابت جذاب اوبامیانگ و لواندوفسکی در صدر جدول گلزن ها نیز ادامه یابد. فرایبورگ برای دوازدهمین بازی پیاپی مقابل دورتموند شکست خورد تا طولانی ترین روند پیروزی های دورتموند و شکست های فرایبورگ مقابل یک تیم معین، رقم بخورد.

دورتموند برای اولین بار از هفته یازدهم به بعد توانست طعم بردهای متوالی را در بوندس لیگا بچشد. شاگردان توماس توخل پس از ۱۳ بازی پیاپی بیرون خانه، بالاخره به کلین شیت دست یافتند و دومین برد خود طی ۷ بازی اخیر بیرون خانه را جشن گرفتند.

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

فرایبورگ طی ۸ بازی اخیر نتوانسته دروازه اش را بسته نگهدارد. کریستین استرایش سرمربی فرایبورگ در هر ۹ رویارویی با تیم دورتموند شکست خورده و تیم های تحت هدایت وی نیز ۲۹ گل از زنبورها دریافت کرده اند. استرایش در دقیقه ۲۴، اقدام به تعویض اونور بولوت کرد که کمی عجیب به نظر می رسید.

بازگشت رومن بورکی به ورزشگاه شوارتزوالد و تقابل با تیم سابقش، از نکات بارز این بازی بود. پای پیر امریک اوبامیانگ پس از ۴ بازی (۴۷۱ دقیقه) به گلزنی باز شد که حرکت عالی مارکو رویس نقش عمده ای در این موفقیت داشت.

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

توماس توخل ۳ تغییر را در ترکیب اصلی تیمش ایجاد کرد. دو بازیکن وارد شده به ترکیب اصلی دورتموند یعنی سوکراتیس پاپاستاتوپولوس و اریک دورم در این بازی مشارکت مستقیم در گل های دورتموند داشتند. سوکراتیس طی ۴ فصل اخیر در دورتموند، یک گل را در هر فصل زده که همه این گل ها با ضربه سر بوده است.

بوروسیا دورتموند در روزی که با ۲۶ شوت به سوی دروازه حریف، رکورد فصل را در زمینه شوتزنی تکرار کرد، به دویست و پنجاهمین پیروزی بیرون خانه در تاریخ بوندس لیگا دست یافت که به معنای صدمین برد توماس توخل به عنوان سرمربی در تاریخ بوندس لیگا بود.

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

لایپزیگ ۳-۱ کلن

یک گل و یک پاس گل از تیمو ورنر و درخشش امیل فورسبرگ و نبی کیتا منجر به پیروزی قاطع لایپزیگ مقابل بزهای نر شد. نبی کیتا در دو گل تیمش نقش مستقیم داشت از جمله گل به خودی دومینیک مارو.

لایپزیگ ۸ گل را طی ۶ دقیقه نخست بازی ها در فصل جاری بوندس لیگا به ثمر رسانده و ۴ بار نیز از طریق گل به خودی مدافعان حریف، به گل دست یافته است. (هر دو مورد، رکورد محسوب می شوند)

تیمو ورنر که در ۹۵ بازی برای اشتوتگارت، ۱۳ گل زده بود اکنون طی ۲۱ بازی برای لایپزیگ، همین تعداد گل را به ثمر رسانده است.

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

وولفسبورگ ۱-۲ وردر برمن

دو گل زودهنگام سرژ نابری به داد الکس نوری رسید و دومین برد پیاپی برمن را رقم زد. تک گل بورخا مایورال برای وولفسبورگ هیچ ثمری نداشت و آماج حملات گرگ ها بی ثمر ماند تا والرین اسماعیل نیز برکنار شود.

اولین پیروزی برمن در زمین وولفسبورگ پس از آوریل ۲۰۱۰ رقم خورد. ۹ گل از ۱۰ گل بوندس لیگایی نابری در بازی های بیرون خانه به ثمر رسیده است. او برای اولین بار در بوندس لیگا، دو گل در یک بازی زد. نیمکت نشینی ماریو گومز و کلودیو پیزارو از نکات بارز بازی بود.

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

بایر لورکوزن ۰-۲ وردر برمن

برخی می گویند که کارناوال سالیانه دوشنبه باز هم برای ماینتس خوش شانسی آورد. عجیب ترین نتیجه هفته با دو گل زودهنگام اشتفان بل و لوین اوزتونالی در خانه لورکوزن رقم خورد. اوزتونالی دروازه تیم سابقش را گشود تا لورکوزن یک ناکامی دیگر را هم در ورزشگاه بای آرنا تجربه کند. هر ۴ گل اشتفان بل در این فصل، از طریق ضربات کرنر بوده است. رابین کوایسون سوئدی خرید ژانویه ماینتس، برای اولین بار در بوندس لیگا به میدان رفت.

بایر لورکوزن ۵ باخت خانگی در کارنامه دارد که بدترین عملکرد خانگی آنها طی سال های اخیر و پس از فصل ۱۲-۲۰۱۱ است. ماینتس پس از ۶ باخت پیاپی بیرون خانه، طعم برد را چشید. تقابل ۳ بازیکن سابق لورکوزن با این تیم و بازگشت به بای آرنا!

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

دارمشتات ۱-۲ آگزبورگ

در تقابل برادران آلتینتاپ، شکست خانگی تلخی به نیلوفرها تحمیل شد تا کار آنها برای بقا دشوار تر شود. پل فرهاگ استاد مسلم ضربات پنالتی توانست پانزدهمین پنالتی از ۱۶ پنالتی اش را گل کند و رائول بوبادیا نیز گل دوم آگزبورگ را زد تا تک گل مارسل هلر خنثی شود.

آخرین تقابل برادران آلتینتاپ در سال ۲۰۱۲ در سوپر لیگ ترکیه بود. طی ۱۰ رویارویی این دوقلوها در تاریخ بوندس لیگا، سهم حمیت ۶ برد، یک مساوی و ۳ باخت بوده است.

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

هرتا برلین ۲-۰ آینتراخت فرانکفورت

گلزنی وداد ایبیشویچ و ولادیمیر داریدا باعث شد تا هرتا مقابل عقاب های افول کرده، پیروز شود. ایبیشویچ برای دومین بازی پیاپی گلزنی کرد. هر ۷ گل اخیر او در بازی های خانگی بوده است. اخراج هریس سفروویچ کار را برای فرانکفورت دشوارتر کرد. بیشترین تعداد برد و گل زده هرتا در تاریخ بوندس لیگا به تیم فرانفکورت زده شده است. ششمین بازی پیاپی بدون برد فرانکفورت مقابل هرتا

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

فرانکفورت طی ۳ بازی اخیر باخته و حتی یک گل هم نزده در حالی که طی دوران حضور نیکو کوواچ، هر گاه فرانکفورت در جریان بازی، موفق به گلزنی شده، هرگز شکست نخورده است. نخستین بازی آندری دودا در بوندس لیگا و اولین نقش مستقیم ماکسیمیلیان میتلشتات در گل های هرتا در فصل جاری

ماکوتو هاسبه برای اولین بار با بازوبند کاپیتانی در بوندس لیگا به میدان رفت و رکورد تعداد بازی یک بازیکن ژاپنی در بوندس لیگا را با ۲۳۴ بازی از یاسوهیکو اوکودرا گرفت. تقابل ماکوتو هاسبه و گنکی هاراگوچی دو ستاره ژاپنی در این بازی جالب توجه بود.

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

اینگولشتات ۰-۲ بوروسیا مونشن گلادباخ

لارس اشتیندل و آندره هان در نیمه دوم برای گلادباخ گل زدند تا مادیان ها پس از پیروزی معجزه وار در فلورانس، یک برد دیگر را هم به دست بیاورند. کسب تنها ۸ امتیاز از ۱۱ بازی خانگی توسط اینگولشتات، بدترین نتایج خانگی در فصل جاری محسوب می شود. یوزیپ درمیچ برای اولین بار در ترکیب اصلی گلادباخ قرار گرفت.

محمود داهود، آندریاس کریستنسن و لارس اشتیندل برای پنجاهمین بار با پیراهن گلادباخ و روگر نیز به همین تعداد برای اینگولشتات در بوندس لیگا به میدان رفتند که داهود یک پاس گل داد و اشتیندل یک گل زد. اشتیندل پس از هت تریک در فلورانس، باز هم یک گل حیاتی زد و ۷ گله شد.

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا

شالکه ۱-۱ هوفنهایم

گیدو بورگشتالر خرید طلایی شالکه در ژانویه یک پاس گل داد تا الساندرو شوف یک گل تمام اتریشی را بزند اما سباستین رودی بازی را به تساوی کشاند تا شالکه پس از ۵ برد خانگی پیاپی مقابل هوفنهایم، متوقف شود. شوف بهترین گلزن شالکه در این فصل است. از ۱۰ گل بوندس لیگایی سباستین رودی، ۸ گل با ضربات سر به ثمر رسیده اند.

هوفنهایم پس از ۲ باخت پیاپی بیرون خانه، بالاخره موفق به کسب امتیاز شد. شالکه طی ۷ بازی اخیر شکست نخورده و مارکوس واینتزیرل به تدریج مشغول ساختن یک تیم مطلوب است.

خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواندنی‌های هفته بیست و دوم بوندس لیگا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..