تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هنر متعالی روح انسان را به كمال سوق می‌دهد

هنر متعالی روح انسان را به كمال سوق می‌دهدبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ كارگردان مجموعه «كیمیا» در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری نظرش را درباره نگاه هنری شهید آوینی اینگونه عنوان كرد: شهید آوینی برایم خیلی عزیز است. از نظر من ایشان دارای یك نگاه ارزشی و اصیل بود و اصلا خودش را وابسته به جناح و سمت و سویی نمی‌دانست؛ به همین خاطر است كه شخصیت این بزرگوار جایگاه مردمی دارد. شهید آوینی به شدت از دسته‌بندی‌ها پرهیز می‌كرد. اگر ایشان هنوز در قید حیات بود، قطعا با مشكلات و پدیده‌های ناهنجاری مواجه می‌شد. ایشان در تمام دوران زندگیش تلاش وافرى براى حفظ ارزش ها كرد و حیف كه متاسفانه زمانه این فرصت را از ایشان گرفت.
 
وی سپس درباره اینكه پس از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی، جایگاه هنر در میان مردم و مخاطبان را چطور می‌بیند، توضیح داد: ما در این زمینه باید درباره كمی قبل‌تر صحبت كنیم و آن هم خاستگاه هنر انقلاب است كه درواقع چیست؟ و آرمان‌ها و اهداف انقلاب چه بوده و ناكامی‌ها در كجاست؟ بنابراین اگر مروری در این زمینه انجام شود می‌بینیم كه ما به بخشی از اهداف انقلاب دست پیدا كرده‌ایم و در عین حال به بخشی هم دست پیدا نكرده‌ایم كه آن هم دلایل خودش را دارد.
 
مسلما وقتی خاستگاه انقلاب را مطرح می كنیم به بررسی جایگاه هنر هم می‌رسیم. به اعتقاد من هنر یك وا‌ژه‌ جهان‌شمول و كلی است اما آنچه كه می‌توان به آن اشاره كرد، این است كه هنر می‌‌تواند به بهتر زیستن آدم‌ها در كنار هم كمك كند.  
 
وی ادامه داد: هنر اساسا جهت تعالی روح بشر پدید آمده است نه اینكه بشر را به قهقرا بكشاند؛ بنابراین به اعتقاد من جایگاه هنر در میان مردم بستگی به نگاه مردم دارد كه چگونه به این زندگى نگاه و فكر كنند.
 
این كارگردان همچنین در پاسخ به اینكه آیا هنر انقلاب تعریف‌پذیر است و هنر مستقل محسوب می‌شود، خاطرنشان كرد: وقتی ما به این موضوع نگاه می‌كنیم كه فرضا اهداف انقلابی چند دهه گذشته چه بوده است و در عین حال آرمان‌های انقلابی، شعارها و اهداف را مرور می‌كنیم، به این نتیجه می‌رسیم هرآنچه كه به صلاح و تقویت و آرامش روحیه انسانیت و زیستن صحیح كمك كند ارزش محسوب می‌شود. به همین دلیل هم قطعا هنر مرتبط با آن طبیعتا ارزشمند محسوب می‌شود؛ یعنى هرگاه از دروازه هنر، انسان متعالى شد و روح او به فطرتش در جهت كمال حركت كرد مطمئن باشید هنر و روح هنر در او دمیده شده است.  
 
افشار در ادامه گفت‌وگوی خود درباره اینكه می‌تواند مصادیقی از هنرمندان شاخص انقلاب همراه با آثارشان را نام ببرد، توضیح داد: در حوزه فیلم سازی افرادی نظیر ابراهیم حاتمی‌كیا، احمدرضا درویش، داودمیرباقرى و مرحوم رسول ملاقلی‌پور و ... از فیلم سازان مورد علاقه من هستند كه همواره دوستشان دارم و برای تك تك آثارشان ارزش قائلم. به نظرم این بزرگان جزو كسانی هستند كه همیشه در كارهایشان دغدغه داشتند. بر این اساس، امیدوارم عرصه بر این بزرگان به گونه‌ای باشد كه بتوانیم بیشتر از آن ها استفاده كنیم. در حوزه ادبیات و شعر هم افرادی چون حبیب احمدزاده، فاضل نظری و ... جزو سرمایه‌های كشورمان هستند و باید بیشتر از آن ها استفاده كنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هنر متعالی روح انسان را به كمال سوق می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..