تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه شیرینی و آجیل تازه و سالم را برای عید تهیه کنیم؟

با نزدیک شدن به نوروز و گرم شدن بازار و رونق کسب و کار لازم است تا نکات مهمی را درباره خرید کردن بدانید. بازار آجیل و شیرینی نقش بسیار مهمی در خرید های نوروزی دارد و از مهم ترین اقلام مصرفی مردم در این دوران است. نکات مهمی درباره نحوه خرید و انتخاب آجیل و شیرینی تازه و سالم وجود دارد. با دکتر سلام همراه باشید.

لیلا مهراندیش با اشاره به ضرورت تغذیه سالم در ایام نوروز افزود: در خرید شیرینی به بستهبندی آن توجه کنید و شیرینی‏‌های تر را حتماً در یخچال نگهداری کنید و در جعبه شیرینی را برای حفظ بهداشت باز نگذارید.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بستهبندیهای شیرینی باید دارای مجوزهای وزارت بهداشت و علامت استاندارد باشد؛ همچنین مشخصات قنادی از جمله نام، نشانی و حتی نشان مخصوص آن قنادی بر روی بسته‌‏بندی درج شده باشد و از خرید شیرینی از دستفروشها خودداری کنید و این مواد را از محل‌های مشخص و قنادی‌‏های دارای مجوز تهیه کنید.

مهراندیش افزود: آجیل‌هایی که کرمزده، نم یا رطوبت داشته باشد برای خرید مناسب نیست و به طور معمول تخمه‌‏هایی که به دست رنگ پس بدهند یا پسته‏‌هایی که بیش از حد قرمز باشند، از نمونه‌های آجیل‏‌های رنگی، نامرغوب و غیر بهداشتی هستند.

وی گفت: با وجود اینکه مصرف آجیلهای بسته‏بندی شده و دارای همه علائم تضمینکننده سلامت کالا مانند پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا هنوز در فرهنگ خرید شهروندان جا نیفتاده است؛ اما خرید این نوع آجیل، همه ملاکهای یک خرید مناسب را داراست.

مهراندیش توصیه کرد: هموطنان باید از تهیه انواع آجیل از دست‌فروش‌ها و یا اتومبیل‌هایی که داخل آن به عرضه انواع آجیل می‏‌پردازند، خودداری کنند و آجیل‌ها را از محلهای مشخص، مراکز آجیل‌‏فروشی ثابت و دارای مجوز آجیلفروشی و یا قنادی‌های دارای مجوز تهیه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه شیرینی و آجیل تازه و سالم را برای عید تهیه کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..