تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیکاری ۵۰ درصد مهندسان بخش کشاورزی قم

در مراسم گرامیداشت روز مهندس ، مسائل و مشکلات مهندسان بررسی و در آن بر تأمین امنیت غذایی کامل در کشور تأکید شد.

بیکاری ۵۰ درصد مهندسان بخش کشاورزی قم

به گزارش خبرگزار یبسیج از قم، مراسم گرامیداشت روز مهندس عصر امروز به ریاست سید مهدی صادقی استاندار قم، در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

در این مراسم رئیس دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی در استان قم،  اظهار داشت: رئیس مجلس در رابطه با موضوع کشاورزی و اشتغال جوانان وقت زیادی گذاشته و در پیگیری بودجه مناسب برای این دو مقوله زحمات بسیاری کشیده‌اند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر فصیحی با اشاره به موضوع واگذاری کارها به بخش خصوصی گفت: موضوع کشاورزی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، آنچه از اسلام در آیات قرآنی استفاده می‌کنیم این است که بسیاری مربوط به بخش کشاورزی است و دو شغل دامداری و کشاورزی را ائمه(ع) و پیامبران برای آن اهمیت بسیاری قائل بودند.

به گفته وی حفر 40 حلقه چاه توسط امیرالمؤمنین در مدینه و نخلستان‌هایی که آباد کرده مؤید این مسئله است.

مرکز فروش و عرضه مستقیم گل در قم ایجاد شود

فصیحی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل گلخانه داران فروش کالاهایشان است، باید مرکزی برای فروش مستقیم و صادرات در قم ایجاد شود تا اتحادیه‌ها گل‌های خود را صادر کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید در ارتباط با تولید کشاورزی تسهیلات ارزان‌قیمتی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: پول‌ها باید در جهت تولید قرار گیرد و باید کاری کرد که تولیدات صرفه‌جویی اقتصادی داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی در استان بابیان اینکه قم زمانی منطقه عظیم تولید محصولات کشاورزی بوده است، گفت: این رونق را باکارهایی تولیدی، مجدداً می‌توان انجام داد و دوباره به رونق قبلی برگشت.

غلامرضا نوری قزلجه نیز ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: تعاملات و همکاری‌های بین مسئولان استان و نظام‌مهندسی کشاورزی صورت گرفته و در این زمینه توفیقاتی کسب شده است.

وی با تأکید بر لزوم تأمین امنیت غذایی در کشور گفت: فارغ‌التحصیلان نظام‌مهندسی نیاز به اشتغال دارند و باید اشتغال این افراد تأمین شود، همچنین جامعه ما برای ایجاد امنیت غذایی نیازمند فارغ‌التحصیلان نظام‌مهندسی است.

ضرورت تأمین امنیت غذایی کامل در کشور 

معاون ارتباطات و پیگیری حوزه  ریاست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری و کمک گرفتن از علم و فن تنها راه ایجاد تأمین امنیت غذایی در کشور است و این امر تنها از طریق استفاده از کارشناسان است.

نوری قزلجه ادامه داد: قانون افزایش بهره‌وری  ازجمله قوانینی هستند که باید به کار گرفته شود، از مهندسان کشاورزی باید کشور استفاده کرد تا وضعیت موجود بهبود یابد اما کار دوچندان می‌شود.

وی بابیان اینکه تعامل و همکاری خوبی در استان قم هست، گفت: بین سازمان نظام‌مهندسی استان و سازمان منابع طبیعی همکاری خوبی وجود دارد، توفیقات بخش کشاورزی از همین تعاملات بوده و درزمینهٔ مصرف بهینه از آب اتفاقات خوبی در استان رخ‌داده است، امید است این تعاملات و همکاری‌ها ادامه پیدا کند.

معاون ارتباطات و پیگیری حوزه  ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه آموزش‌های لازم و توانمندی‌های حرفه‌ای با مشکلاتی مواجه هستیم و فرد با عرصه ناآشناست، لازم است آموزش‌ها و مساعدت‌هایی در این زمینه صورت گیرد تا اثرات آن را به‌صورت پررنگ در استان شاهد باشیم.

در ادامه جلسه، نماینده مهندسان کشاورزی بابیان اینکه با کارشناسی شدن تولید محصولات می‌توان حرفی برای گفتن داشت، گفت: در کلیه مراحل تولید و مکانیزه کردن واحدهای تولیدی حضور کارشناسان ضروری است و باید از توان آن‌ها بهره گرفت.

علی بیگی بیان کرد: در حال حاضر در استان قم مدیرانی که از کارشناسان استفاده می‌کنند واحدهایشان با کمترین چالش مواجه هستند،به این دلیل که بهره‌وری در این واحدها بالا رفته و استفاده از کارگران تجربی پایین آمده است.

وی ادامه داد: علم کشاورزی مانند سایر علوم در حال پیشرفت است و دستاوردهایی دارد ازاین‌رو باید کارشناسان ما علم خود را به‌روز کنند سازمان نظام‌مهندسی این توان را دارد که آموزش کارشناسان و به‌روز کردن آن‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

50 درصد مهندسان بخش کشاورزی استان بیکارند

نماینده مهندسان کشاورزی بابیان اینکه موج بسیاری از سمت فارغ‌التحصیلانی که می‌خواهند وارد بازار کار شوند داریم، گفت: از میان 2400 مهندس بخش کشاورزی 50 درصد از آن‌ها بیکار هستند و باید فکری برای اشتغال آن‌ها داشته باشیم.

وی اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان مجوزی از سوی نظام‌مهندسی اخذ نمی‌کنند و اخذ مجوز از سوی پارک علم و فناوری است و باید فکری برای این مسئله کرد.

نماینده بخش خصوصی نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: ایجاد یک مرکز علوم و فنون کشاورزی مدرن مجهز به تکنولوژی روز می‌تواند جایگاه خوبی برای بانوان باشد.

مریم اکبری بابیان اینکه باید توانمندسازی فارغ‌التحصیلان بدون تجربه عملی در دستور کار مسئولان قرار بگیرد، گفت: طبق آمار 40 درصد از فارغ‌التحصیلان بانوان هستند اما اشتغال بانوان فارغ‌التحصیل در بخش بعد از تولید، یعنی بخش تحقیقات و پژوهش بحث جدی است و باید در بخش اشتغال بانوان فکر جدی به این مسئله کرد.

وی ادامه داد: باید برای تولیدات محصولات گلخانه‌ای راه‌کاری اندیشیده شود تا محصولات خود را به معرض فروش بگذارند و باید مساعدت در این زمینه صورت گیرد.

دیگر نماینده بخش خصوصی بابیان اینکه یکی از دلایلی که استان در بخش خصوصی در بخش کشاورزی  موفق بوده به حمایت و پشتیبانی مسئولان استان برمی‌گردد، گفت: تعداد افرادی که در بخش آب‌وخاک کارشناس شده‌اند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بی‌نظیر بوده است، بهترین طراحان بخش آب‌وخاک در استان قم هستند.

متقی گفت: شرکتی در استان قم داریم که بین بیش از 200 شرکت اصفهانی خوش درخشیده است، این‌ها به توان شرکت و توان مهندسی و در کنار آن حمایت مدیران و مسئولان استانی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: انتظار این است که این حمایت همچنان وجود داشته باشد و با جذب کارشناسان متعدد و حمایت از آن‌ها می‌توان رونق در بخش‌های مختلف کشاورزی به وجود آورد.

نماینده بخش خصوصی خاطرنشان کرد: امید است در بحث اشتغال‌زایی دستگاه‌های دیگر مانند اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی نیز ورود کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیکاری ۵۰ درصد مهندسان بخش کشاورزی قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..