تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تیتر امشب / سازمان حمایت حامی حقوق مصرف کنندگان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نوابی رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با حضور در برنامه تیتر امشب گفت: قیمت گذاری کالاهای گروه 2 و سایر گروه ها  به عرضه و تقاضا بستگی دارد و تخفیف هایی که در فروشگاهها مشاهده می کنید تا 20 ، 25 درصد قابل قبول است اما تخفیف های 50 درصد نشان دهنده قیمت گذاری اشتباه در مبدا است که در این زمینه تخلفات را بررسی کردیم و تشکیل پرونده شده است حتی برخی از این پرونده ها به سازمان تعزیرات ارسال شده است.
او گفت: برنج یک حوزه گسترده در داخل و خارج از کشور دارد و برنج داخلی در حوزه قیمت گذاری نیست.  
 
تیتر امشب / سازمان حمایت حامی حقوق مصرف کنندگان نوابی گفت: وقتی هموطنان به فروشگاهها مراجعه می کنند باید روی کالا ها برچسب قیمت وجود داشته باشد و اگر در مواردی این توسط فروشنده رعایت نشد آنها از طریق شماره تماس 124 می توانند شکایت خود را اعلام کنند.
او افزود: اگر تولید کننده ای با شبکه توزیع بر هماهنگی قیمت نهایی در بازار به توافق برسد این موضوع تبانی محسوب می شود و نمونه های آنرا در بازار داشتیم و برخوردهای لازم هم با این تولید کنندگان متخلف شده است.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در مواقعی که دولت قیمت یک کالایی را اعلام می کند مانند شکر، قیمت مصرف کننده را پایین تر در نظر می گیرد و این ساز و کار در گذشته در خود سازمان حمایت بود ولی در حال حاضر مراحل آن  از طریق سازمان برنامه و بودجه طی می شود.
نوابی با اشاره  به کمبود منابع مالی در سازمان حمایت گفت: اعتبار لازم برای پرداخت حقوق و مزایای 3100 بازرس سازمان حمایت از مصرف کننده باید در قانون دیده شود و توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.
او افزود: ما قبول داریم اقدامات انجام شده مطلوب نیست اما حرکت ها رو به جلو بوده است در حالیکه ما در ترابری، حقوق و مزایا هنوز دچار مشکل هستیم.
او افزود: مردم ما باید از حقوق خود با خبر باشند و در صورت مطرح شدن شکایتی از سوی هموطنان ما تمام توان خود را برای به نتیجه رساندن آن به کار می گیریم.
نوابی با انتقاد از عملکرد هواپیمایی گفت: من به عنوان یک مصرف کننده بر عملکرد هواپیمایی انتقاد دارم، درست است که هواپیمایی مشمول قیمت گذاری نیست ولی باید بر اساس خدماتی که ارائه می کند افزایش قیمت داشته باشد.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: قیمت اتوبوس ها در نوروز افزایش نخواهد داشت و همچنین قیمت ریلی هم همان قیمت سال گذشته است.
او افزود: ما 16 امین همایش روز ملی حمایت از مصرف کننده را برگزار کردیم و در آن بنگاه های اقتصادی برتر در حوزه حمایت از مصرف کننده را به هموطنان معرفی کردیم.
 
تیتر امشب / سازمان حمایت حامی حقوق مصرف کنندگان انصاری در ارتباط تلفنی گفت: ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد و حامی 80 میلیون مصرف کننده همیشه خواستار رعایت حقوق مصرف کننده بوده ایم و بازار را رصد می کنیم.
او افزود: تبلیغات اغوا کننده و قیمت گذاری را به عنوان یک حامی و سازمان مردم نهاد در فروشگاها و بازار پیگیری می کنیم و برای درج قیمت باید دستگاه ناظر مشخص شود که سازمان های دولتی باید آن را بر عهده بگیرند.
فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای حمایت از مصرف کننده نباید افراط کرد و از طرفی نباید بازار را به حال خود رها کرد.
احمدی با اعتقاد به کنترل بازار به وسیله سیستم عرضه و تقاضا گفت: قیمت بسیاری از کالاها را باید عرضه و تقاضا تعیین کند.
او افزود: بعد از هدفمند سازی یارانه ها دولت و این سازمان ابزار حمایت از مصرف کننده را از دست داد و دیگر دولت نمی تواند با دادن سوبسیت یا یارانه به کمک مصرف کننده بیاید.
او گفت: وقتی که فروشنده تخفیف 50 درصدی اعلام می کند نشان می دهد که قیمت اولیه اجناس این فروشنده بدون کارشناسی و غیر واقعی  بوده است و قیمت گذاری برای این نوع جنس درست انجام نشده است.تیتر امشب / سازمان حمایت حامی حقوق مصرف کنندگان  نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سازمان حمایت از مصرف کننده به خاطر مشکلات اولیه خود قادر به انجام وظایف اصلی نیست.
او با انتقاد از نواسانات بازار افزود: چرا قیمت اجناس به این مقدار در بازار دچار نوسان می شود؟ او در جواب سوال خود گفت: این نوسانات بازار به خاطر این است که بازار به حال خود رها شده است و نظارت ها به درستی انجام نمی شوند.
 
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تیتر امشب / سازمان حمایت حامی حقوق مصرف کنندگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..